În emisiunea „Ce Se Întâmplă”, moderatorul Răzvan Dumitrescu și Daniel Băluță, primarul Sectorului 4 al Capitalei și proaspăt prim-vicepreședinte PSD, au discutat despre planurile de construire a unui nou aeroport în zona de sud a Capitalei, un proiect vechi care prinde acum viață.  

Cartierul Berceni își „deschide brațele” pentru tineri

Daniel Băluță, primarul Sectorului 4, a vorbit cu mândrie despre transformările majore prin care trece Berceniul, cartierul în care s-a născut și pe care îl cunoaște atât de bine. Un loc care odată era „evitat de mulți”, Berceniul atrage acum din ce în ce mai mulți tineri, potrivit edilului.  

„Berceniul se schimbă. Eu m-am născut în Berceni și sunt extrem de mândru de acest lucru. Ceea ce părea imposibil la un moment dat, având în vedere că acest cartier era unul pe care oamenii îl evitau, astăzi devine realitate: din ce în ce mai mulți tineri aleg să se mute aici. Avem mai mult de 10.000 de familii care s-au mutat numai în ultimul an în această zonă, în Sectorul 4.  

Încercăm să creăm din ce în ce mai multe facilități, astfel încât statutul de cartier-dormitor să dispară. Facem tot ceea ce este omenește posibil să stimulăm investițiile în această zonă de sud, pentru că orașul, din păcate, este polarizat. De aici vine acest proiect, de aici vine metroul (extinderea liniei de metrou M4 Gara de Nord – n.r.), de aici vine dorința și intenția de a face un aeroport împreună cu Consiliul”, a spus Daniel Băluță la DC News TV. 

Amplasamentul luat în calcul pentru Aeroportul „București Sud” 

„Aeroport? Unde anume ar fi?”, a întrebat Răzvan Dumitrescu. 

„Este un proiect vechi, din 1973, și, grație celor de la Ministerul Transporturilor, avem o mulțime de documente și de studii ce datează din acel moment… Zona estimată este undeva între Grădiștea și Adunații Copăceni”, a explicat reprezentantul PSD. 

Întrebat care va fi dimensiunea acestui aeroport în comparație cu aeroportul Otopeni, Daniel Băluță a răspuns: 

„El va avea două componente; mai importantă va fi, în primul rând, componenta Cargo, pentru că aduce marfă. Avem și un plan de evoluție al pasagerilor, am făcut și un studiu de oportunitate, pe care îmi face plăcere să vi-l pun la dispoziție, în care o firmă franceză de prestigiu a măsurat, într-o modalitate științifică, necesitatea existenței unui aeroport în zona de sud și o estimare a numărului de pasageri pe o durată de 20 de ani.  

Toate aceste concluzii vor fi materializate în studiul de prefezabilitate pe care, în foarte scurt timp, îl vom prezenta într-o conferință de presă și vom trece la următoarea etapă, aceea a studiului de fezabilitate”.  

„Suntem foarte ambițioși și încercăm să le explicăm oamenilor că nu este suficient doar să facem parcări, nu este suficient să facem doar obiective de infrastructură de genul pasaje, să lărgim străzile, tocmai pentru ca oamenii să trăiască bine în comunitate și în întreg orașul. Avem nevoie de un oraș dezvoltat armonios, ceea ce nu se întâmplă astăzi”, a conchis primarul Sectorului 4.