Problema violenței și a bullying-ului în școala românească continuă să preocupe atât părinții, cât și, pe larg, întreaga societate. Deși ne dorim să știm că cei mici vor fi în siguranță când intră pe porțile școlii, nu putem avea garanții că aceștia nu vor pica pradă colegilor din aceeași clasă sau mai mari în acest ciclu al violenței.

Profesorul și secretarul de stat în Ministerul Educației Florian Lixandru a vorbit la DC News TV despre cum este văzută această problemă în momentul de față, dar și despre pașii care ar trebui făcuți în direcția rezolvării ei.

Cum poate fi gestionată problema și cum era abordată în trecut

„Înainte existau școli de corecție, existau clinici psihiatrice, poate că sunt adolescenți cu probleme psihice”, a transmis în începutul discuției Sorin Ivan, decan și director al revistei Tribuna Învățământului, moderatorul emisiunii DC Edu.

„Într-adevăr, este nevoie de un efort comun. Școala nu poate face lucrurile de una singură, nu pot lăsa totul pe umerii școlii. Este nevoie în primul rând de implicare a familiei. Avem nevoie de suportul familiei și mai departe, implicarea altor instituții abilitate, pentru că școala nu este pregătită să desfășoare anchete, nu este pregătită să acorde acel suport psihologic în cazuri speciale.

Profesorii… formarea lor inițială a fost să predea matematică, să predea limba și literatura română”, a explicat Florian Lixandru, profesor și secretar de stat în Ministerul Educației.

E nevoie de cooperare între instituții pentru a asigura un climat educațional bun

„Pe lângă acest lucru, putem spune că masa cadrelor didactice din România și de peste tot formează un grup de oameni care sunt foarte flexibili, foarte ușor adaptabili la nou. Acest lucru s-au văzut și în pandemie, profesorii s-au adaptat din mers noilor tendințe, au predat în sistem online, cu toate că nu mai făcuseră acest lucru.

La fel se întâmplă și pe această zonă. Foarte mulți colegi de-ai mei, cadre didactice, sunt preocupați la acest moment să-și dezvolte acele competente în ceea ce privește managementul cazurilor de violență, lucrul cu copiii cu cerințe educaționale speciale.

Există preocupare în acest sens, dar așa cum vă spuneam, nu trebuie lăsați de unii singuri și atunci trebuie să intervină și alte structuri astfel încât să asigurăm acea securitate a elevilor în mediul școlar pe care ne dorim cu toții.” a conchis acesta.