Natalia Intotero, profesor și vicepreședinte al Camerei Deputaților, critică măsurile de austeritate care vizează educația și avertizează că majorarea normei didactice pentru directori și inspectori școlari afectează grav activitatea de management din învățământ.
Ea subliniază că deciziile recente ale Guvernului, inclusiv tăierea fondurilor pentru deplasări și monitorizare, riscă să ducă la scăderea calității procesului educațional și la pierderea controlului asupra modului în care se desfășoară activitățile în școli.
"Din păcate, și cu tot respectul, eu fac parte din această coaliție de guvernare, susțin această coaliție de guvernare. Mi-aș fi dorit ca prim-ministrul României, domnul Ilie Bolojan, să nu se atingă de bugetul educației. Mi-aș fi dorit din tot sufletul să înțeleagă cât este de importantă investiția în educație.
Și, din păcate, între primele măsuri de austeritate care au fost decise, au fost decise pentru educație.
Vedeți dumneavoastră, creșterea normei didactice pentru cei din învățământul preuniversitar, dar în special pentru cei care au acceptat să fie directorii instituțiilor de învățământ, inspectorii școlari județeni, deci creșterea acestei norme didactice, obligația lor de a avea 10 ore, îi împiedică să-și desfășoare activitatea de manager.
Și când spun acest aspect, vă rog să mă credeți că vin cu exemple. În primul rând, inspectorii generali nu neapărat sunt titulari în municipiile reședință de județ, unde ei își desfășoară activitatea ca manager. Și atunci trebuie să facă naveta spre instituțiile de învățământ unde sunt titulari.
Intra la ore, nu își permit să lipsească de la ore. Să ai 10 ore pe săptămână, să ai această obligație, urmând ca apoi să ajungi și să încerci să-ți desfășori cu bine activitatea de manager, nu mai poți să te ocupi de acele inspecții tematice, de a ajunge în instituțiile de învățământ.
Nu mai ai posibilitatea, și s-au tăiat și din acele fonduri de deplasări în teritoriu.
Asistăm la aspecte îngrijorătoare. Chiar în acest weekend am aflat de o instituție de învățământ, nu am să-i dau numele, unde cadrele didactice desfășoară învățământ în sistem dual, iar, nemaifiind atât de monitorizați, încercau să obțină adeverințe de practică fără ca elevii din acest sistem de învățământ să mai practice, cu adevărat, această activitate", a explicat Natalia Intotero, profesor, dar şi vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor.