Expertul în conducere defensivă și fostul pilot de raliuri Titi Aur a atras atenția asupra unui deficit major al României când vine vorba de siguranța rutieră: țara noastră nu are circuite.

Dacă vrei să mergi rapid cu mașina în România, ai doar trei variante: o faci ilegal, pe drumul public; mergi pe cele trei circuite din întreaga țară; sau te joci pe PC sau consolă.

Trebuie să mergi până în Germania dacă ești curios cât duce mașina

„Adevărul este undeva la între. Înțeleg și îi cred: vrei să vezi o dată cu merge mașina. Să mă duc până în Germania sau să mă duc până pe circuitul din Ungaria? Prinzi o porțiune și «ghinion» că te prinde radarul și îți ia permisul. Dar nu e corect pentru că nu are locuri în care să-și descarce adrenalina și să-și testeze mașina.

Acest lucru este mult prea departe pentru noi. Dacă spui asta guvernaților noștri, dacă o spun eu, o să zică «Vine Titi Aur să ne spună nouă să facem circuite? Ăla e un nebun, a făcut curse, vrea să-i mai facă statul și circuite?».”, a spus Titi Aur.

Micuța Ungaria are peste 20 de circuite

„Franța are 200 și ceva de circuite. Ungaria are mai mult de 20 de circuite și e o țară mică, cu 7 mil. locuitori. Se face această investiție în infrastructură. România are trei circuite: unul la Tg. Mureș făcut de CJ, unul la Adâncata, Ialomița, făcut de persoane private, și unul la mine care nu e făcut pentru viteză, ci pentru școlarizare. E tot ce are România, deși e de trei ori mai mare decât Ungaria.

Asta e concluzia mea despre tinerii care merg cu viteză. Este foarte periculos să faci asta pe drum public”, a adăugat el.

Cum este să mergi cu 240 km/h

„La 240 km/h se îngustează drumul și, dacă nu ai acea experiență, este foarte periculos. Pe macadam mergem la raliu cu 240, dar pilotul are experiență, mașina este făcută pentru așa ceva, știe să gestioneze micul derapaj. Când pui frână la 240 km/h, nici nu simți că se oprește mașina. Pui piciorul pe frână și ai senzația că nu s-a întâmplat nimic. Inerția mașinii este mare”, a avertizat specialistul.