Reforma educației, un mit? Ce spune profesoara Silvia Mușătoiu

Silvia Mușătoiu, profesoară la Colegiul Național „Gheorghe Șincai”, atrage atenția că în educație lipsesc soluțiile reale, strategiile clare și dialogul cu profesorii, iar reformele rămân doar pe hârtie.

"Mie nu mi se pare că intenția este aceea de a începe o reformă reală. Mi se pare că, din când în când, apar niște rapoarte făcute și în România – nu vorbim de cele realizate de organismele internaționale, care doar arată defectele sistemului.

Niciun raport nu arată însă cum s-ar putea elimina aceste defecte. Niciun raport nu oferă o soluție sau o viziune, un program care să aibă cap și coadă, la finalul căruia să știm că vom fi mai sus, că elevii noștri vor ști mai mult, că vor avea rezultate mai bune, inclusiv la acele teste PISA, atât de criticate, dar care reprezintă un alt tip de evaluare.

Nu avem nicio strategie de a îndrepta aceste defecte, pe care examenele și organismele internaționale ni le arată constant și pe baza cărora ar trebui să facem ceva. Dar noi nu facem nimic. Noi, însemnând decidenții: Pornind cu ministrul Educației, ministerul și abia apoi cei de la subministere, inspectorate, directori, profesori.

Eu mă întreb dacă actualul ministru al Educației a avut vreodată un dialog cu mai mulți profesori considerați buni, recunoscuți prin rezultatele lor de la catedră. Mă îndoiesc că a avut loc o astfel de discuție", a explicat Silvia Mușătoiu, profesoară la Colegiul Național Gheorghe Șincai.

Continuă explorarea