Când circulaţi pe o şosea cu trei benzi, ştiţi cine are prioritate la intrarea pe banda din mijloc? Şi mai important, ştiţi care este motivul? Titi Aur, instructor de conducere defensivă, a explicat la DC Conducem ce spune legea, dar şi care este logica.
„Conform legii, are prioritate cel care vine de pe banda 3 pe banda 2. Aşa spune legea, că cel de pe banda superioară are prioritate. Logica spune că maşinile se repliază către dreapta. De asta s-a pus această regulă.
Foarte mulţi nu ştiu asta. În cazul în care te loveşti, ştie asiguratorul sau ştie poliţistul”, a explicat Titi Aur la DC Conducem.
Ce nu se spune despre statisticile accidentelor
Statisticile Poliției pe anul 2024 subliniază că principale cauze ale accidentelor de circulație grave sunt: indisciplina pietonilor, nerespectarea regimului legal de viteză, precum și indisciplina bicicliştilor. ”Accidentele produse pe fondul acestor cauze reprezintă 44,9% din totalul accidentelor rutiere grave. Cele trei cauze menţionate anterior au generat 46,4% din totalul deceselor”, conform comunicatului IGPR.
Titi Aur a spus de ce aceste statistici sunt rigide și ce este de făcut pentru a se aduce plus valoare, astfel încât să se reducă eficient numărul accidentelor.
”Nu o să fiu în totalitate de acord cu astfel de statistici pentru că, din păcate, sistemul și constatările sunt atât de rigide. Eu nu spun că nu sunt reale, nu minte nimeni în statistică, dar criteriile după care sunt declarate aceste accidente nu sunt, din punctul meu de vedere, în regulă. Nu apar în statistici, sub nicio formă, telefonul mobil, distrageri de atenție din mașină etc. Nu mai vedem adevăratele motive, de exemplu întreținerea proastă a mașinii.
Dacă eu aș vedea la ancheta unui accident, făcută de un polițist sau procuror, în funcție de cât de grav a fost accidentul, și chestiuni despre temperatura asfaltului, măsurarea presiunii în anvelope, care nu sunt explodate, evident, și o expertiză la suspensia mașinii, pentru a vedea dacă nu cumva cauza scăpatului de control a mașinii este una tehnică, coroborată cu umiditate, temperatura asfaltului etc. Însă când toate aceste informații sunt date la o parte și se spune doar că a pierdut controlul mașinii, nu a respectat distanța etc., avem acest sistem incomplet, din care se trag concluzii”, a declarat Titi Aur.