Educația românească se află la un punct de cotitură, confruntându-se cu provocări și oportunități în contextul tranziției digitale și ecologice. Prof. univ. dr. Mircea Duțu explică în cadrul noii ediții a emisiunii DC Edu, perspectivele sale asupra direcției în care ar trebui să se îndrepte sistemul educațional pentru a răspunde nevoilor societății contemporane.
Provocările educației românești
“Ajungem la educație, care vi se par cele mai importante probleme ale educației românești? Ca profesor, ca om care a observat sistemul, care faceți parte din el și sigur că vreau să ajungem și la problemele învățământului superior.” a întrebat prof. univ. dr. Sorin Ivan.
“Cred că suntem la un moment de cumpănă. Nu trebuie să ignorăm tranziția digitală, revoluția pe care o anunță inteligența artificială și în context mai larg, tranziția ecologică. Deja un context european și occidental, se vorbește foarte mult că suntem în prezența unui proces în curs de tranziție de la un model de dezvoltare la un model de a produce, de a consuma și de a exista, care se transformă.” a transmis prof. univ. dr. Mircea Duțu.
Tranziția către un model sustenabil și integrat
“Trecem de la un anumit tip de energie, de la energiile fosile, spre o perioadă în care consumul trebuie să fie unul economic, să ne îndreptăm spre surse slabe de emisii de gaze cu efect de seră, spre regie renovabilă și, în același timp, totul cuplat cu digitalizarea și cu introducerea utilizărilor tehnologiilor avansate legate de inteligența artificială. Cred că din această perspectivă, școala românească, spre a se ridica și a se afirma deplin integrată în ecuația unional-europeană și occidentală, are nevoie de accentuarea preocupărilor în această direcție.” a explicat acesta.