Alexandra Epure, profesoară de pian, lucrează cu copii care suferă de autism și spune că, deși nu consideră orele de pian o formă de terapie, muzica îi ajută vizibil să se liniștească, să-și dezvolte răbdarea și atenția.
Fiecare copil este diferit, iar succesul vine din adaptarea metodelor la nevoile fiecăruia.
"Eu nu o numesc terapie. Într-adevăr, există meloterapie, terapia prin muzică, dar acolo, din câte știu, se face altceva. Adică se folosesc diferite instrumente muzicale, printre care și un pian, o orgă, sau da, se folosesc clopoței, tot felul de instrumente muzicale, xilofoane, chestii de genul ăsta, ca acel copil să audă mai multe sunete și să vadă ce anume îl deranjează. Pentru că, știi, copiii cu autism au sunete care îi deranjează.
Ce am observat eu? Sunt mai liniștiți după ce vin la câteva ședințe de pian. Au mai multă răbdare, mai multă atenție. Dacă sunt copii cu un comportament mai agitat, nu încep pentru 50 de minute, încep pentru jumătate de oră, până se obișnuiește copilul.
Eu am mai spus-o și mă repet: pentru fiecare copilaș încerci să te pliezi după el. Nu merge ce ai aplicat la un copil să aplici și la următorul.
Și atunci încerci să te adaptezi, să ai răbdare, să vezi dacă îi place, dacă începe să-i placă, dacă îi vine de drag, să-l observi dacă poate să stea mai mult.
De asta spun că noi progresăm: la 50 de minute, dacă are un comportament mai agitat, sau dacă îi place să stea mai mult de 30 de minute la o activitate, mai dăm pauze. Și văd că vin cu drag", a explicat Alexandra Epure, profesoară de pian.