Expertul în conducere defensivă Titi Aur a vorbit la DC News TV despre importanța exersării derapajelor controlate în cadrul unui curs de conducere defensivă. Invitat la emisiunea DC Conducem moderată de Florin Răvdan, acesta a comentat un clip video în care un autoturism se răstoarnă din cauza unei greșeli elementare.

Cum trebuie procedat când mașina derapează

„Aici vorbim de controlul mașinii în derapaj. Când pleacă spatele mașinii către dreapta, eu trebuie să virez către dreapta, lucru pe care l-a făcut și victima. Dar trebuie virat doar atât cât să-mi păstrez roțile pe direcția de mers și ar trebui să nu frânez. Dacă frânez, mașina are tendința să derapeze și mai mult”, a explicat el.

Reticență din partea companiilor să-și instruiască complet flotele

 „Apropo de asta, eu și colegii mei avem discuții atunci când încercăm să contractăm cursuri de conducere defensivă. Adică vine reprezentantul unei companii, fie managerul, fie cel care se ocupă de flotă, și ne întreabă ce vor învăța șoferii. Le zicem că îi învățăm și controlul mașinii în derapaj.

Aproape de fiecare dată vine un răspuns negativ. «Nu-i duc la raliu, ce mă interesează controlul mașinii în derapaj, vreți să-i faceți raliști?»”, a adăugat Titi Aur.

Nu se poate învățat strict teoretic

„Nu vorbim de raliu, nu vorbim de derapajul controlat, de mers cu mașina de-a latul, de drifturi, de motorsport. Vorbim exact despre asta, despre controlul micului derapaj care este transformat în mare derapaj tocmai din neștiință. Culmea este că, pe lângă învățat, trebuie să te și antrenez.

Mă puteți filma 24 de ore în continuu, dar nu va ști cel care ascultă. Va înțelege, dar nu va reacționa neapărat corect până nu urcă în mașină specială și exersează, reia”, a conchis fostul pilot de raliuri.