Expertul în conducere defensviă, Titi Aur a fost invitatul jurnalistului Val Vâlcu la emisiunea Anti-Mit. Printre diversele subiecte discutate, acesta a abordat și discuția despre farurile de ceați și cum pot încurca șoferii și a-i expune la pericol în anumite circumstanțe.
„Este interzis legal să folosești farurile de ceață atunci când nu este ceață. Farurile de ceață sunt gândite să bată mai jos decât farurile normale, respectiv faza scurtă. Cei care conduc știu că, atunci când aprinzi faza lungă pe ceață, nu mai vezi nimic. Cu cât bate mai sus farul, cu atât vizibilitatea scade în ceață și se formează acel perete în laptele de ceață.
Cu faza scurtă vezi mai bine decât cu faza lungă, iar cu farurile de ceață vezi chiar mai bine decât cu faza scurtă, tocmai pentru că bat mai jos. Totuși, deși bat mai jos, farurile de ceață pot fi enervante și deranjante pentru cei din față atunci când nu este ceață. Dacă este ceață, e bine că sunt mai puternice, pentru că te fac mai vizibil fără să-i orbești pe ceilalți. Dacă nu este ceață, îi orbești și îi enervezi pe ceilalți participanți la trafic.
La fel și lampa de ceață din spate: folosită excesiv, te pune în pericol. Dacă nu este ceață suficient de densă încât să fie necesară aprinderea ei, orbirea șoferului din spate îl poate determina să încerce să scape de deranj. Ce face? Intra în depășire cu orice preț, chiar în zone riscante. Asta pentru că tu îl orbești și îl enervezi, iar tu devii autorul moral al situației riscante care se creează.
Dacă nu este suficientă ceață încât să nu vrea să depășească, șoferul din spate își asumă riscul unei depășiri periculoase doar ca să scape de lumina ta. Astfel, tu creezi situația potențial riscantă pentru că ai aprins stopul de ceață, avariile sau farurile de ceață într-o situație nepotrivită.
Cel din față nu prea te poate sancționa. Te sancționează poliția, pentru că nu ai voie să mergi cu farurile de ceață aprinse fără motiv. Dar poliția nu prea stă după fiecare. Uneori îți trimite acasă amenda”, a explicat Titi Aur.