Instabilitatea atmosferică este des întâlnită în zilele toride de vară, unul dintre efectele sale fiind apariția bruscă a grindinei.

Titi Aur, instructor în conducere defensivă, a explicat condițiile și riscurile asociate cu circulația în condiții meteo speciale, respectiv grindina. În dialog cu jurnalistul Florin Răvdan la cea mai recentă ediție a emisiunii „DC Conducem” de la DC News și DC News TV, Titi Aur a punctat motivele pentru care anvelopele de iarnă nu sunt necesare în astfel de situații.

„E gheață, într-adevăr, dar nu intră în zona cauciucurilor de iarnă. Grindina apare brusc, dispare la fel de brusc. Și când apare, oricum nu se face peliculă de gheață care să însemne pericol din acest punct de vedere.

Da, există pericol. N-ai vizibilitate, se poate sparge geamul, poți să pățești multe, dar nu se pune problema de anvelope de iarnă. Nu alunecăm, pentru că sunt acele bucăți, bile de gheață, care oricum se topesc, care oricum nu fac aderență cu asfaltul. Asfaltul, de obicei, este cald, pentru că grindina nu prea vine la 0 grade Celsius, vine la 30-40, peste 20.

Probabilitatea să aluneci pe grindină este foarte mică. Sigur, sunt situații când se face strat de gheață, dar nu e compactă. Sunt ca mărgelele. Nu se pune problema de anvelope de iarnă pe grindină, dar grindina e, într-adevăr, o problemă, pentru că n-ai vizibilitate și-ți poate sparge geamurile. Nu e plăcută. Îți poate strica și tabla… Ăla-i ghinion!”, a explicat Titi Aur, instructor în conducere defensivă.

Dacă aveţi clipuri video din trafic, sesizări despre nereguli sau propuneri de subiecte pe care le-aţi dori abordate la DC Conducem, le puteţi trimite la adresa de e-mail [email protected]. Vă mulţumim că sunteţi alături de noi!

Citește și: Cum să-ți menții energia și confortul în călătoriile lungi cu mașina