Pasagerii de avion care au curse anulate sau care ajung la destinaţie cu mai mult de 3 ore întârziere au dreptul la despăgubiri între 250 euro şi 600 de euro. Cu toate astea, pentru zborurile din Europa compensaţiile sunt de cel mult 400 de euro. Iată de ce.

Ramona Colea, CEO FlightClaim, a explicat care e diferenţa între sumele de despăgubire pentru care sunt eligibili pasagerii.

„De câte ori ne contactează, pasagerii spun că vor despăgubirea maximă, de 600 de euro. Sigur că e ideal, din punct de vedere financiar. Însă valoarea compensaţiilor e stabilită prin lege şi are legătură cu distanţa totală a călătoriei. Practic, pentru zborurile scurte, până în 1500 km, calculate în linie dreaptă între 2 aeroporturi, spre exemplu Bucureşti – Chişinău, Istanbul, sau Italia. Aici sunt 250 de euro compensaţie, când cursa e anulată sau întârziată şi ajungem cu mai mult de 3 ore întârziere la destinaţie”, a declarat Ramona Colea.

Maximum 400 de euro compensaţie oriunde în Europa

„Când călătoria e mai lungă, spre exemplu din România, de pe orice aeroport, la Madrid, iar distanţa e între 1500 şi 3500 km, dar rămânem în spaţiul comunitar, compensaţia e de 400 de euro. Oriunde am zbura în spaţiul comunitar, compensaţia nu poate depăşi 400 de euro. Spre exemplu, în Tenerife vorbim de o distanţă de peste 3500 km, dar rămânem în UE, deci avem compensaţie de 400 euro”, a mai spus aceasta.

Când putem primi 600 de euro. Atenţie la un detaliu important

„Compensaţia de 600 de euro este pentru distanţele de peste 3500 km. Plecăm în SUA, Japonia, Africa de Sud, oriunde pe un alt continent unde există o distanţă mai mare de 3500 km. Pentru această compensaţie, întârzierea trebuie să fie de 4 ore. Dacă e de 3 ore, compensaţia poate fi diminuată de companie cu până la 50%”, a declarat Ramona Colea la DCNewsTV.