Doi dintre cei mai cunoscuți rapperi britanici, Krept și Konan, au inaugurat un supermarket inovator în Croydon, sudul Londrei, pentru a sprijini comunitățile etnice și pentru a le oferi acces facil la produsele lor tradiționale.

Casyo Johnson (Krept) și Karl Wilson (Konan), duo-ul din spatele hitului „Freak of the Week” din 2015, au decis să își folosească influența și resursele pentru a rezolva o problemă cu care s-au confruntat personal: dificultatea de a găsi alimente specifice culturilor afro-caraibiene, asiatice și altor comunități etnice din zonă.

Un supermarket pentru comunitate

Noul lor supermarket, „Saveways”, se întinde pe o suprafață de 15.000 de metri pătrați și a fost conceput ca un „one-stop-shop” care să răspundă nevoilor diverselor comunități din Croydon. Cei doi artiști spun că au fost inspirați de lipsa de varietate în raioanele de „world food” din marile lanțuri de supermarketuri și de oferta limitată din magazinele de proximitate.

„Vrem ca toți oamenii să se simtă văzuți”, a declarat Konan, conform Reuters. El a mai declarat că acest proiect nu este doar despre vânzarea de produse, ci despre reprezentarea comunității.

Magazinul oferă o gamă largă de produse, inclusiv condimente specifice, diverse tipuri de fasole, orez, uleiuri de gătit, carne halal, pește, fructe exotice, precum și produse pentru îngrijirea părului și frumusețe destinate comunităților afro și asiatice.

Un proiect cu inimă și viziune

Krept și Konan au primit în 2020 Medalia Imperiului Britanic pentru contribuțiile lor la muzică și comunitatea din Croydon, iar acest nou proiect demonstrează încă o dată angajamentul lor față de sprijinirea celor din jur.

Conceptul „Saveways” le-a fost prezentat de partenerul lor de afaceri, Kaysor Ali, care îi cunoaște de peste 15 ani și a văzut oportunitatea de a acoperi un decalaj existent pe piață.

„A fost pus mult suflet în spatele acestei idei și de acolo vine cu adevărat”, a spus Ali. „Pentru a acoperi acest decalaj … pentru că nimeni nu a făcut-o vreodată cu adevărat – nu la acest standard.”

În plus, magazinul include o sală de rugăciune și o cutie specială unde clienții pot lăsa sugestii pentru produse pe care și-ar dori să le găsească pe rafturi.

Prin această inițiativă, Krept și Konan nu doar că oferă soluții practice pentru comunitățile etnice din Croydon, dar stabilesc și un nou model de afacere cu impact social.