Titi Aur a fost prezent în studioul DC News, în cadrul emisiunii DC Conducem, unde a împărtășit câteva sfaturi importante pentru acele persoane care pleacă la drum cu mașina în această perioadă din an.

Gheața formată pe străzi îi ia mereu prin surprindere pe șoferi. Ca să prevenim incidente nefericite, Titi Aur are o serie de sfaturi legate de prevenție, pe care am putea să le urmăm.

„Trebuie să testăm de fiecare dată când plecăm din curte, când e gheață sau zăpadă. Poți să testezi aderența din curte, din parcare, din garaj, de unde pleci. Cu cât pleci de pe un loc mai uscat, cu atât pericolul este mai mare. Când plec de pe uscat, mai ales dacă înainte de a fi zăpadă sau gheață pe drum, setările noastre inconștiente sunt de mers pe aderență bună. Reflexul nostru este să tragem de volan și mașina virează, să punem piciorul pe frână și mașina se oprește. Ei, ce să vezi! Dacă e polei, dacă e gheață, dacă e zăpadă, nu se întâmplă asta. Adică se întâmplă, dar mult mai greu.

Trebuie să ținem cont că atunci când vine zăpada, gheața sau poleiul este cel mai periculos. Unii spun de ce? Pentru că, cu cât e mai cald afară, cu atât este mai alunecos. Tot ce înseamnă gheață, zăpadă, polei nu vine la -30°. Zăpada vine la în jur de 0°, -2, -3°C, dar pământul încă e cald și jos avem zăpadă, gheață sau polei. Cel mai alunecos moment este când plouă și îngheață, pentru că atunci avem cea mai alunecoasă situație posibilă. E greu de mers pe jos, cu mașina aproape imposibil”, spune Titi Aur.

Expertul în conducerea automobilului a explicat și de ce se întâmplă acest fenomen. Între gheață și cauciucul mașinii se formează un strat de apă prin topire iar acest fenomen intensifică aderența.

„Anvelopa alunecă pe stratul de apă format între anvelopă și gheață sau polei. Apa se formeză prin călcare, adică se degajă o energie care se transformă în energie termică și, de fapt, face topirea. La -20 sau -30°C, e mai greu să formezi un strat de apă. și ai o aderență bună. De obicei, când ninge, când se face gheață sau polei, se întâmplă în jurul temperaturii de 0°C, care este cel mai alunecos moment. Cam asta ar trebui să știm în primul rând pentru iarnă”, a mai spus Titi Aur.

Emisiunea completă: DC Conducem – Cum pregătim corect maşina pentru iarnă