Preferințele de vacanță ale românilor sunt acum cu mult diferite față de locurile pe care le alegeau aceștia în urmă cu câțiva ani. Această schimbare vine în tandem cu creșterea nivelului de trai, mai mult sau mai puțin cu unele tendințe care țin de protejarea mediului, sau strict legat de cheltuieli.

Adrian Voican, vicepreşedinte al ANAT – Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism a venit la emisiunea Totul despre bani, de pe DCNewsTV, unde a vorbit pe larg despre acest subiect.

„Oamenii sunt mai educați și nu mai vor neapărat să meargă în aceleași locuri. În anii ’90, ne urcam într-un autocar și plecam la Budapesta, Viena, sau mai departe, în Germania, Franța, Italia și alte locuri. La început era fascinant să vezi din nou și din nou centrul Budapestei sau centrul Vienei, dar, cu timpul, te mai și plictisești.

Citește și: Paradisul ascuns de lângă București, ”alternativă la Italia”: Tipul ăsta de turism l-am văzut în Austria

Adrian Voican spune că românii tind acum să plece pe cont propriu în excursii și mai puțin în excursiile de grup.

„50 de oameni au 50 de păreri, unul întârzie la shopping, altul vrea mai mult în muzeu, e un compromis. Când ești pe cont propriu, dai un ban, dar stai în față, adică te bucuri de vacanță așa cum îți dorești”.

Vicepreşedintele ANAT a mai discutat și despre unele preferințe mai deosebite ale turiștilor români. Pentru a le satisface toate nevoie, unitățile de cazare și infrastructurile turistice din țară s-au adaptat.

„Sunt tot mai mulți oameni care vor turism personalizat, nu mai merge toată lumea la Sinaia și Mamaia. Oamenii vor pe gustul lor, iar când mergi cu copiii, ai un tip de vacanță, vrei facilități speciale în hotel, locuri de joacă pentru copii, locuri în fața hotelului sau pe plajă.

Când au apărut hotelurile „adults only”, nu exista acest concept în România. Dacă vrei să te relaxezi trei zile și nu vrei să auzi copii țipând prin hotel, această opțiune a devenit din ce în ce mai populară. Este un trend important care a ajuns și în România.

Citește și: Ultimele oferte pentru Crăciun și Revelion. Adrian Voican, vicepreşedintele ANAT, prezintă care sunt stațiunile cu locuri disponibile

Un alt concept important este sustenabilitatea, adică să consumi din producția locală și să sprijini localitățile respective. Dacă se poate, să ai clădiri verzi și să minimizezi amprenta de carbon. Turiștii străini apreciază foarte mult acest concept și adesea aleg destinațiile pe baza acestuia.

De multe ori, aleg prețul mai mic sau, dacă prețul este similar, vor să meargă într-un loc mai puțin poluant. Totuși, cred că în acest moment, România nu este complet dispusă să aprecieze acest concept și nu este încă gata să plătească în plus pentru astfel de opțiuni”, spune acesta.