Într-o nouă ediție a emisiunii „Dc Conducem”, expertul în conducere defensivă Titi Aur a analizat accidentul în care au fost implicați Carmen Brumă, Mircea Badea și fiul lor de 10 ani, în Grecia.  

Mircea Badea, implicat într-un accident în Grecia

Mircea Badea a avut un accident auto în Corfu, Grecia, în timp ce călătorea cu soția și fiul său. În timpul unui viraj, mașina închiriată nu a răspuns la comenzi, provocând un moment de panică. Titi Aur a oferit explicații despre ce ar fi putut cauza incidentul, discutând despre starea tehnică a vehiculului. 

„Mircea Badea a avut un incident auto în Grecia, în Corfu. Conducea o mașină închiriată, un Jeep, cu soția și fiul în mașină. În momentul unui viraj la dreapta, mașina nu a mai virat. Mașina mergea înainte, deși el trăgea de volan; nici nu frâna”, a descris incidentul moderatorul emisiunii. 

„Mircea, care conduce foarte, foarte frumos (…), este un bun șofer. Stăpânește mașina foarte bine, nu face parte din categoria șoferilor, să zic, «împiedicați la volan». El chiar este îndemânatic la volan. Ce s-a întâmplat la Mircea sau ce cred eu că s-a întâmplat? A închiriat o mașină, să zicem oarecum de teren, un Jeep. Ce se întâmplă cu aceste mașini? Aceste mașini sunt închiriate, de obicei, de cei care vor să se ducă pe drum accidentat. 

Închiriază mașina de unde a închiriat-o și Mircea și se duc pe teren accidentat, pe macadam. Și, pentru că nu e mașina lui, trage de mașină respectivul, merge nesimțit. Când mergi cu mașina ta, mergi mai cu grijă. Când e o mașină închiriată, nu contează… În știre a apărut că s-a rupt bara de direcție. Este impropriu spus. Nu s-a rupt bara de direcție; se rupe pivotul. De ce se rupe? Pentru că fie apare o defecțiune a materialului, dar foarte rar se întâmplă asta, fie apare oboseala materialului. 

Un pivot super solicitat ajunge să fie obosit. Acei pivoți se schimbă, preventiv, să zic, ca în aviație, la un număr de kilometri. Acea mașină fiind închiriată, cei care o închiriază sunt mai nesimțiți din acest punct de vedere, adică: «nu cade roata, las-o că merge», nu schimbă nimic preventiv și nici nu au o evidență a stilului în care a fost folosită o mașină”, a explicat Titi Aur la DC News TV. 

Grecii închiriază „hârburi, hârbulețe”

Accidentul lui Mircea Badea a scos la lumină problemele legate de mașinile închiriate. Titi Aur a subliniat că, deși mașina părea nouă, un capăt de bară neschimbat a cedat din cauza uzurii. Din fericire, incidentul s-a întâmplat la o viteză mică, evitând o situație gravă.  

„Acel capăt de bară, nefiind schimbat la timp, se confrunta cu oboseala, chiar dacă mașina era, probabil, relativ nouă. O mașină nouă suprasolicitată, și aceste mașini mai au încă o caracteristică: au roțile foarte mari. Roata de teren e o roată mare, iar cauciucul e mare. Cauciuc mare care înseamnă și greu. Și atunci tot efortul ăla se duce în acel pivot, care ar trebui schimbat la timp. 

Bineînțeles că Mircea n-are nicio vină. El a închiriat o mașină care, teoretic, trebuia să fie, din punct de vedere tehnic, perfectă. Nu se întâmplă asta. Mai mult, grecii sunt și mai nesimțiți la îngrijirea mașinilor. Adică, la ei vezi mașini mai șifonate, mai stricate, mai bătrâne – tot felul de hârburi, hârbulețe. Așa sunt ei. Nu au acea educație, acel cult.  

Și atunci, Mircea a «beneficiat» de o astfel de mașină. Norocul lor a fost că pivotul s-a rupt acolo unde avea viteză mică și a fost un mic accident. Dar, dacă asta se întâmpla pe nu știu ce viraje sau la viteză, și intra pe contrasens sau sărea într-o râpă, putea să fie, într-adevăr, o tragedie”, a conchis expertul.