Campania prezidențială pentru alegerile din 2024 nu a început oficial, însă cei cu aspirații la Palatul Cotroceni nu irosesc nicio secundă când vine vorba de marketing politic.

De la participări în emisiuni culinare până la apariții tot mai dese la biserică, politicienii noștri par să exploreze toate mijloacele pentru a se apropia de cetățeni. Dar cât de eficiente sunt aceste strategii și cât de mult răspund ele așteptărilor populației?

Aceasta este întrebarea pe care am adresat-o unor cetățeni, pe stradă, pentru a afla dacă măcar această precampanie are efect. Am discutat cu aceștia despre cum a gătit Nicolae Ciucă cu Mircea Dinescu, despre cum a așteptat Marcel Ciolacu la coadă la covrigi sau despre cum și-a băut Elena Lasconi cafeluța pe Facebook.

În ciuda eforturilor depuse de candidați, mulți cetățeni se arată sceptici față de eficiența acestor strategii. Oamenii își doresc soluții concrete la problemele cu care se confruntă: infrastructură, sănătate, educație și nivel de trai. Tinerii, în special, resimt o deconectare între mesajele campaniei și realitatea de zi cu zi.

Directorul general INSCOP Research, Remus Ștefureac, a oferit la rândul său un comentariu despre neîncrederea generală a populației în politicienii care vizează cea mai înaltă funcție în stat în condițiile în care sunt folosite sume mari de bani publici pe astfel de campanii.

Alegerile prezidențiale din 2024 se conturează a fi un amestec de strategii tradiționale și încercări de inovație. Cu toate acestea, există riscul ca accentul pus pe imagine și pe gesturi simbolice să nu rezoneze cu așteptările reale ale populației, a mai explicat sociologul.

În lipsa unor propuneri concrete și a unui dialog autentic cu cetățenii, mulți se tem că vor ajunge să aleagă „compromisul” la urne, pe 24 noiembrie și 8 decembrie.

Urmăriți materialul alăturat pentru răspunsurile întregi ale respondenților și multe alte aspecte cheie ale precampaniei prezidențiabililor din 2024.