Dr. Adina Geană, director calitate în cadrul SANADOR, a explicat ce rol important a jucat pandemia de Covid-19 în întărirea procedurilor de igienă din spitalele românești și nu numai.

Înainte de pandemie, percepția era cu totul alta

„Apropo de comunicarea între pacient și medic, într-un spital s-au introdus anumite proceduri. La intrarea în salon, medicul, asistentul sau infirmierul se spălau cu o soluție dezinfectantă, acționa cu cotul maneta, la ieșire la fel.

Am făcut chestionare printr-o colaborare și au spus respondenții «Ne disprețuiesc medicii, nici nu dau mâna cu noi și deja se spală». Era percepută drept o formulă de respingere”, a explicat Val Vâlcu în timpul interviului de la DC News TV.

Chiar dacă infecțiile nu sunt reduse la zero, beneficiile sunt foarte mari

„Educația în sănătate ne ajută să nu avem percepții eronate. Cred că studiul a fost unul nu foarte recent, dinainte de pandemie. Pandemia a fost o lecție extraordinară pentru noi toți și sistemele de sănătate. Dacă ideea este că vrei calitate și siguranță, asigură-te că ai toate condițiile pe care standardele le prevăd.

Asta nu înseamnă că voi reduce infecțiile la zero, așa ceva nu se poate, dar o să reduc mult probabilitatea că o să se producă, iar dacă ele se produc, impactul pacientului este unul mult diminuat. Nu o să mai aibă aceleași consecințe. Dar dacă nu ai asigurate toate aceste aspecte, ne vom adresa efectului. Face cineva o infecție intraspitalicească și toată lumea se repede, aoleu”, a explicat dr. Adina Geană de la SANADOR.