Expertul în conducere defensivă Titi Aur a reiterat pericolul pe care îl prezintă șoferii care merg în urma autospecialelor aflate în misiune, la emisiunea DC Conducem de la DC News TV.

Exemplul unei intersecții aglomerate

„O bandă normală de circulație are trei metri și jumătate. O mașină are doi metri, astfel că pe două benzi încap trei mașini foarte apropiate, nu chiar să ne frecăm oglinzile.

În primul rând, șoferul de ambulanță ar trebui să știe pe unde să meargă. Pe urmă, ceilalți șoferi ar trebui să știe pe unde se așteaptă că va veni ambulanța. Cele mai multe încurcături apar atunci când salvarea încearcă când pe stânga, când pe dreapta. Fie că nu știe șoferul de pe autospecială, fie că ceilalți șoferi se gândesc altfel”, a spus Titi Aur la DC News TV.

„Șmecherii” fac un mare rău

„Într-adevăr, în zonele în care sunt lucrări sau e foarte îngust, este greu de găsit o variantă. Atunci, teoretic, câteva mașini ar trebui să forțeze, să treacă mai în față la semafor, să intre pe trecere, pe trotuar.

Iar ceilalți ar trebui să-i lase să revină, nu să zică «Ia uite au trecut ăia fraieri, mă duc după salvare și am scăpat». Și asta e o problemă, pentru că vine al treilea element și anume șmecherii, tupeiștii. S-au nimerit în spatele salvării, salvarea face loc, și mai trec unul, doi.

Cei care au făcut loc ambulanței vor simți frustrare. Își zic «Eu mă dau și ăia din spate trec», apoi au tentația să nu se mai dea. Aici e o poveste de educație și pe urmă de bun simț”, a adăugat acesta.