Vicepreședintele ANAT, Adrian Voican, spune că în absența unui brand de țară, România este pentru mulți vizitatori destinația „De ce nu?”, adică un stat la urma clasamentului când vine vorba de cele 50 cele mai populare din lume.

Ce înseamnă să ai un brand de țară și de ce „frunza” turismului e doar un logo

„Mai are România un brand de țară în ceea ce privește turismul? Aveam acea frunză la un moment dat”, a remarcat Mihai Ciobanu.

„Nu facem deloc confuzia asta între logo și brand. Brandul înseamnă personalitate, valoare, promisiune, de ce să vii în România, iar logoul este doar un semn distinctiv. Să nu credem că dacă vedem roșu, alb și albastru nu vedem toată istoria Franței. Poți să schimbi culorile respective, ele sunt doar un simbol, o sonerie la poartă. «Vezi că de aici începe România, de aici începe Franța».”, a răspuns Voican.

De ce nu?

„Dar ce înseamnă în spate acel logo asta este ceea ce trebuie să construim, o valoare pe care o comunicăm. E mult mai rău decât ne-am așteptat, pentru că străinii nu ne aleg că știu ceva despre România. Dar e mult mai bine dacă te gândești că România e situată pe locul 40-50 în lume ca destinație între 200 de țări.

Da, merge lumea în Italia, Franța, Spania, Grecia mult mai mult decât în România, iar acestea sunt țările care le vin turiștilor internaționali în minte prima oară, dar nu suntem nici pe lista de excluderi. Oamenii care călătoresc foarte mult ajung să vadă primele 50 de țări. Atunci apare întrebarea aceasta: «De ce nu și în România, dacă am fost de 20 de ori în Franța? E aproape, e în UE, nu e război, nu sunt incendii. De ce să nu mergem?».”, a conchis acesta.