Mircea Burlacu, vicepreședintele BNS, aduce în prim-plan o perspectivă realistă asupra necesităților României în cadrul procesului de aderare la Spațiul Schengen.

„Dacă România era în Schengen, ce însemna pentru portul Constanța, asta? Schengen terestu?” a întrebat  Răzvan Dumitrescu.

„Ăsta e Schengen maritim, naval. Terestru este pe punctele de trece a frontierei…” a răspuns Mircea Burlacu.

„Da, dar și asta, și aia, pentru că la un moment dat, să zicem, sunt pe naval Portul Constanța, dar când vreau să ies cu tirul care a fost descărcat de pe vapor din Constanța, să ies în vest, stau 20h la coadă.” a subliniat jurnalistul.

„Să fim realiști acuma, pentru că în momentul în care vrem să intrăm cu frontiera maritimă în Schengen trebuie să crească considerabil rigorile privind zona portuară, zona de frontieră. Gândiți-vă că vama, nu mai este vamă tipic românească, e vamă Schengen. În primul rând, dacă am fi avut culoar, conectivitate până în vest pe zona, pe zonă rutieră ar fi fost un câștig enorm.”