În urma interviului acordat de Titi Aur pentru DC News, se evidențiază o realitate tulburătoare în comportamentul șoferilor români, în special în orașele aglomerate precum Bucureștiul. Problema folosirii avariilor devine un subiect sensibil, iar observațiile lui Titi Aur dezvăluie o atitudine nechibzuită a șoferilor în trafic. În loc să fie utilizate în situații de urgență, avariile devin un aliat convenabil pentru oprirea în locuri nepermise sau pentru activități nesemnificative, subminând astfel sensul lor inițial.
“Bun, un alt lucru pe care l-am observat des în trafic avariile, noi am mai vorbit de subiectul ăsta, dar haideți să ne aducem aminte așa de început de an, cum se folosesc corect avariile și mai ales când? Că prin oraș, cel puțin mai ales în București, le vedem aprinse…” a transmis Florin Răvdan.
“Da, șoferul român consideră că dacă apasă pe acel buton de avarii poate să se oprească oriunde. Adică exagerând așa pe banda a 2-a pe autostradă, în zonă de 130/h dacă eu am o treabă atunci și vreau să fumez o țigară, opresc pe banda a 2-a pun pe avarii și gata. Nu chiar așa, dar aproape.” a răspuns Titi Aur.
“Pe banda de urgență se mai practică.” a subliniat moderatorul.
“Pe banda de urgență se mai practică încă, până acum câțiva ani erau unii care mâncau pe capota mașinii. Adică au oprit pe banda de urgență, și-au luat masa, că doar era un loc în care nu încurca pe nimeni. Erau pe partea dreaptă a șoselei, dar încă se mai practică asta, da, adică ăsta e nivelul nostru de cultură, educație din acest punct de vedere, dar în orașe șoferul român este obraznic-impertinent. În sensul că, oprește oriunde în orice poziție în intersecție, pe trecere lângă trecerea de pietoni, pe banda doi, chiar dacă banda unu e ocupată cu mașini parcate, pune pe avarii și se duce să își scoată bani de la bancomat, să își cumpere țigări să orice, să stea de vorbă cu nu știu ce prieten sau l-a văzut pe trotuar oprește, pune pe avarii… Această funcție, această comandă a mașinii este destinată să o folosești, să o utilizezi, adică aprinzi avariile doar atunci și numai atunci când ești într-o situație fortuită. Adică trebuie să oprești într-un loc în care incomodezi, încurci, dar ai o problemă, că de asta și pleacă avarii, că altfel ar spune blițuri, ar spune semnalizări concomitente, ar spune.. avarii ce înseamnă? Am o avarie, sunt pe pană, mi s-a stricat motorul sau mi s-a făcut rău, nu mai pot, că nu numai mașina, eu cel de la volan nu mai pot decât să fac accident, am oprit.” a explicat Titi Aur.