În cadrul interviului acordat emisiunii „Totul despre bani” de pe DCNews, Sorin Minea, președintele Romalimenta, a analizat impactul schemelor de plafonare a adaosurilor comerciale și extinderea listei de produse incluse în acest program. Consumatorul percepe plafonarea în ultimul moment, iar variabilitatea adaosurilor în rețelele de retail complică evaluarea eficienței măsurilor. Președintele Romalimenta evidențiază, de asemenea, că, în industrie, cei cu adaosuri peste 20% sunt puțini, concentrându-se pe anumite produse, iar impactul asupra acestora nu a fost semnificativ.

“Cum apreciați cum au funcționat schemele de plafonare a adaosurilor comerciale și prelungirea și completarea listei produselor cuprinse în acest program?” a întrebat Mihai Ciobanu

“Este un lucru general în care nu mă amestec, pentru că nu am date. Deci, plafonarea o vede consumatorul la raft în ultima clipă, habar n-am care e pentru că fiecare rețea are adaosurile ei. În același timp, în industrie, cei care au adaos, așa cum este definit adaosul, peste 20% sunt puțini și sunt doar pe anumite produse, deci nu a fost un impediment foarte mare, dar a nu se uita că legea se referă la procesare și retail, nu se referă la producție, producția primară.” a adăugat președintele Sorin Minea.

“Deci orice creștere de preț a materiei prime duce la o creștere în lanț, deci chiar dacă eu am menținut 20% și teoretic ar fi trebuit să scadă, dacă între timp materia primă s-a crescut cu 20%, prețul va rămâne, cel mai fericit caz, același sau va crește, foarte greu de controlat acest lucru, singurele date statistice pe care le-am văzut au fost cele la fructe și legume, scădea dramatice, dar erau scăderile în perioada de vârf a producției de fructe și legume, deci erau normale, la ora actuală se trăiește de discount-uri.” a conchis acesta.

lnterviul poate fi urmărit integral pe DCNews și DCNewsTV.