
De ce orele remediale nu au sens la clasa pregătitoare
Prof. Claudia Chiru, la Părinți Prezenți, a criticat orele remediale impuse chiar la clasa pregătitoare, subliniind că elevii abia intrați în școală sunt „tabula rasa” și au nevoie mai degrabă de inspirație și creativitate, nu de corectarea unor lipsuri inexistente
"Trebuia să înceapă să reducă birocrația și abia apoi să ne pună o resuplimentare. Aceste două ore remediale aș vrea să știu cum au fost gândite pentru clasa pregătitoare. Pentru că eu mi-am cunoscut elevii astăzi.
Sunt tabula rasa, da? Așa sunt considerați și așa îi consider și eu. Și totuși, de săptămâna aceasta trebuie să fac ore remediale cu ei. Ce să remediez? Pentru ce? Pentru ce trebuie să remediez, când eu am nevoie de timp să merg în librării, să-mi cumpăr cărți, să mă inspir, să caut?
Ieri am fost la Jumbo și nu știam… am litera D și nu știam de ce să o leg. Și am văzut niște moriști de vânt. Și am zis: dinamică, direcție, diversitate. Și o să fac o poveste și fac morișca de vânt, pentru că mie nu-mi plac simbolurile puerile. Eu consider că elevul, când a intrat la școală, are alt statut: are statut de elev, trebuie să fie mai serios și trebuie să-l tratez ca atare.
Și atunci le-am cumpărat morișca aceasta de vânt. Dar eu, ca să fiu în această stare de imaginație, de creativitate, trebuie să fiu liniștită. Trebuie să fac cu plăcere ceea ce fac și nu trebuie să stau să mă gândesc că „aoleu, am două ore, aoleu, nu pot să plec, nu pot să mă întorc, trebuie să stau… și dacă nu stau cu ai mei, trebuie să iau pe alții…”. Nu se poate.
Nu se poate așa ceva. Nu se poate. Eu, pentru clasa de copii, ce să fac? Ca să-i pun să putem începe ceva? Deci nu. Pentru fiecare oră în plus sunt alte două ore pe care trebuie să le tai efectiv. Și să știți că și acele opt ore sunt foarte multe ore. Suntem epuizați la finalul zilei, efectiv epuizați.
Și înțeleg că sunt oameni care sunt invidioși. Dar eu le spun: să vină la școală! Să-și schimbe meseriile. Să vină să vadă cum e. Pentru că ne numără orele, ne numără vacanțele… dar dumnealor nu fac diferența.
Asta este un efort intelectual. Eu nu sunt paznic la acei copii. Eu trebuie să scot ceva din ei. Și, de câți ani sunt eu învățător, în a treia serie, toți copiii mei au ieșit știind să scrie, să citească, să socotească. Și la nivel înalt. Mai departe, se pierd în gimnaziu. Atenție: acolo nu mai e vina mea, acolo e alt subiect.
Pentru că și acolo s-au făcut distrugeri. Da? Este un genocid care se întâmplă cu educația în momentul acesta. Da, sunt niște atrocități lucrurile astea care se fac", a explicat Prof. Claudia Chiru, la Părinți Prezenți.