Florinela Georgescu, directorul prognozei meteo din cadrul Administrației Naționale de Meteorologie (ANM), atrage atenția asupra intensificării vântului, care atinge viteze de până la 100 km/h în zona aeroportului Băneasa și în jur de 80-85 km/h în stațiile METEO și Otopeni.

 „La 10 kilometri e așa o simplă adiere. Deci cam până spre 30 de kilometri pe oră este ok, este o adiere sau puțin mai mult decât o adiere.De pe la 40 de kilometri în sus este bine să fim atenți. Bineînțeles că există zone mai vulnerabile decât… Unele mai vulnerabile decât altele. În orașele mari, de exemplu, e bine să fim atenți, chiar de la 40, poate chiar 30 de kilometri pe oră.Codul Galben este emis pentru 40 de kilometri pe oră. Este bine 40-50 de kilometri pe oră. Este bine să fim atenți pentru că pot zbura diverse obiecte care nu sunt bine ancorate. Adică sunt mai multe pericole la care eventual ne expunem decât dacă am fi, nu știu, pe câmp.

Vântul în zona aeroportului Băneasa, de acolo avem o măsurătoare în jur de 100 de kilometri pe oră. La stațiile noastre METEO, vântul s-a dus spre 80-85 de kilometri pe oră. Și în zona Otopeni, tot în jur de 80 de kilometri pe oră. Acolo, la fel, un vânt tare, dar și combinat cu deficiențe structurale. Da, nu știam ce cuvânt să folosesc aici.

Este foarte, foarte important, întotdeauna spunem astfel, avertizările acestea pentru fenomene severe, imediate, pentru care sună RoAlert-ul, trebuie luate efectiv în seamă. Mai bine să fie degeaba, să zic astfel, să sune RoAlert-ul degeaba și noi să ne ascundem degeaba și să treacă furtuna, exact.

Mai pe la sud, mai pe la nord, fiindcă se mai întâmplă astfel de lucruri. Și este evident, oricât am fi de riguroși, că nu se poate prinde chiar la fix zona, pentru că este imposibil. Oricum, fenomenul este în desfășurare. Deci, greu de spus: Dă-te mai încolo 200 de metri, mai la dreapta, mai la stânga. Evident că zona avertizată este un pic mai largă. Sensul acestor avertizări este acela de a salva vieți.

Deci, nu am timp, categoric, în momentul ăla să mai acopăr acoperișul, dacă n-a fost bine construit sau deja e șubred. În sfârșit, zboară, nu mai am cum să-l proptesc atunci. Dar pot să-mi salvez viața”, a explicat Florinela Georgescu, director prognoză al Administrației Naționale de Meteorologie (ANM).