Emanuel Minea, vicepreședintele Asociației Românilor din Marea Britanie, a fost prezent la cea mai recentă ediție a emisiunii „Generația Globală” unde a vorbit despre cum compatrioții noștri de peste hotare aleg să păstreze o legătură între copii și țara lor de proveniență. Cea mai la îndemână metodă este prin educație, mai specific, prin limbaj.

„În primul rând, avem familiile formate doar din români, unde se vorbește exclusiv românește, iar copiii învață, bineînțeles, și limba engleză, fiind născuți aici. Așadar, sunt oarecum forțați de împrejurări și de viața pe care o duc să învețe limba engleză.

Apoi, avem o altă tipologie de familii românești, în care, deși ambii părinți sunt români, aleg să nu-și învețe copiii limba română.

Există și cupluri mixte, în care unul dintre parteneri este român sau româncă, iar celălalt provine fie dintr-o altă țară europeană, fie dintr-un stat terț. În aceste cazuri, copiii, din punctul meu de vedere, prezintă un grad mai ridicat de izolare față de limba română – dacă pot să-mi permit să folosesc acest termen.

Totodată, acești copii au și oportunitatea de a învăța mai multe limbi. Așa cum am menționat și în trecut, dacă un copil are un părinte român și unul, de exemplu, din Orientul Mijlociu, iar el este născut în Marea Britanie, atunci are posibilitatea să învețe trei limbi.

Asta înseamnă că, pe viitor, oportunitățile de dezvoltare și de carieră cresc semnificativ, oferindu-i copilului un avantaj important în ceea ce privește ceea ce își dorește să facă în viață”, spune Emanuel Minea.