Potenţialele taxe vamale care ar putea fi impuse de SUA produselor fabricate în Europa ar putea afecta veniturile Lamborghini, a avertizat directorul general Stephan Winkelmann, după ce producătorul italian de maşini sport de lux a raportat rezultate solide în 2024, în pofida declinului pieţei automobilelor de lux, transmite Reuters.
Lamborghini, o divizie a grupului german Volkswagen, a anunţat joi că veniturile au crescut cu 16% anul trecut, la 3,09 miliarde de euro (3,31 miliarde de dolari), în timp ce profitul operaţional a urcat cu 15,5%, la 835 milioane de euro, depăşind pentru prima dată pragul de 800 milioane de euro.
Registrul de comenzi al companiei acoperă 18 luni iar obiectivul este de a înregistra „o creştere controlată” în următorii ani, deşi potenţialele taxe vamale americane sporesc incertitudinile, pe o piaţă deja în scădere a automobilelor de lux, a declarat Stephan Winkelmann.
În 2024, Lamborghini a vândut un număr record de vehicule, 10.687, din care aproximativ 3.000 unităţi în Statele Unite, cea mai mare piaţă a sa.
Întrebat de capacitatea companiei de a face faţă taxelor vamale ale administraţiei Trump, Winkelmann a explicat că este „o problemă dificilă şi trebuie să evaluăm ce decizii iau competitorii noştri şi modul în care reacţionează clienţii din SUA, dar cu siguranţă există riscuri legate de volumul vânzărilor”.
Şeful Lamborghini a avertizat că piaţa automobilelor de lux s-a contractat anul trecut cu 10% comparativ cu 2023. „Părerea noastră este că bula post-COVID s-a încheiat. Deşi creşterea bruscă a pieţei noastre a fost neaşteptată, ştiam că nu va dura. În special, există un declin al pieţei automobilelor de lux în China. Piaţa se stabilizează acum”, a explicat Winkelmann.
Creşterea din ultimii doi a determinat Lamborghini să angajeze încă 1.000 de persoane, ceea ce reprezintă o creştere de 30% a forţei de muncă a companiei.
Preţurile de vânzare pentru maşinile Lamborghini încep de la peste 260.000 euro.
Recent, Lamborghini a anunţat că intenţionează să lanseze primul său model electric în 2029, deoarece momentul actual nu este unul adecvat pentru electrificarea deplină a segmentului automobilelor sportive.
De la finele lui 2025, Lamborghini va vinde numai automobile cu sisteme de propulsie plug-in hybrid, reducând la jumătate emisiile de CO2 comparativ cu actuala gamă de modele.