Poligonul, odinioară o etapă esențială în pregătirea viitorilor șoferi, avea rolul de a-i ajuta să învețe și să exerseze manevre de bază într-un mediu controlat și sigur. Titi Aur a explicat pentru DCConducem că eliminarea poligonului din școlile de șoferi a lăsat o lacună importantă în formarea conducătorilor auto, aceștia ajungând pe drumurile publice fără o pregătire solidă în ceea ce privește manevrele fundamentale, precum parcarea, întoarcerea din trei mișcări sau plecarea din rampă.
„Cele două lucruri, amândouă le-aș pune la capitolul lipsă la școală de șoferi, poligonul. Poligonul care ce făcea? Te învăța cu gabaritul mașinii și cu manevrele făcute cu mașina să ai acele abilită, să parchezi, să garezi, să dai cu fața, să dai cu spatele și să înțelegi gabaritul mașinii. Te punea să trăiești printre jaloane, mai aproape, mai departe, să faci slalom.
Dacă atingeai un jaloan, nu era o problemă, era mașina școlii sau chiar dacă era mașina ta, jaloanele alea nu îți strică atât maxim, lasă o mică urmă care se ia foarte ușor, adică nu-i ceva grav atunci când înveți. Ceea ce te făcea să fii mult mai abil în situații de genul ăsta, de trecut, de strânturat, și să simți gabaritul mașinii.
Cred că cel de la volan care a făcut asta e un fel de începător, în sensul de a circula puțin prin zone aglomerate și tot uitându-se în stânga n-a avut acel simț al gabaritului mașinii, iar cel care a parcat așa își merite soarta din punctul ăsta de vedere pentru că a lăsat-o într-o intersecție care nu știu dacă e sens giratoriu, sau în fine, un rond. Și acolo este clar că cei care intră, fie că vin cu o mașină mai mare, fie cu remorcă, fie cu cazul ăsta că se uită în stânga și lovește în dreapta și și-a lăsat o mașină scumpă, o vulnerabilă.”, a explicat Titi Aur.