Ovidiu Dranga, fostul ambasador al României în Japonia, a fost invitat la DCNews, unde a discutat despre participarea României la Expoziția Mondială de la Osaka 2025. În cadrul interviului, jurnalistul Val Vâlcu l-a provocat cu întrebarea: „Cu ce merge România la această expoziție mondială?” – deschizând astfel o discuție despre proiectele economice, tehnologice și turistice prin care țara noastră își va face simțită prezența pe scena internațională.

„Suntem într-o fază foarte avansată a pregătirii pentru acest eveniment cu o importanță uriașă pentru că oferă maximă vizibilitate celor care au pavilioane naționale. Suntem printre ei, avem un pavilion național care e aproape de finalizare. Pregătirile sunt avansate.Am onoarea să lucrez în această echipă care pregătește Osaka 2025 și vreau să vă spun că va fi un foarte bun pileș pentru a da câteva semnale în zona economică. Dezvolvi câteva secrete, sper să nu se superea șefii mei de la Unitatea pentru Expoziții Mondiale. În primul rând vom avea un eveniment dedicat energiei.

Vorbeam de energie și e foarte important să știți că există o colaborare foarte bună cu Ministerul Energiei pe acest subiect. Vom avea un eveniment dedicat ELI, laserul de la Măgurele. Suntem în discuții avansate cu partenerii noștri de la centrul de la Măgurele și sunt chiar încântați să vă spun că la acest eveniment vom verifica de participare a firmei Okamoto care realizează împreună cu statul român la Măgurele o fabrică de lentile de mare putere care vor fi folosite în primul rând pentru laserul de la Măgurele, dar vor fi probabil exportate la un moment dat astfel încât România intră pe această hartă în alte tehnologii în materie de optică de mare putere, ceea ce ar trebui să fie și va fi cunoscut mai bine urmare acestui eveniment de la Osaka.

Turismul

Deja România e pe harta turistică, sau pe harta de interes turistic, dacă vreți, a japonezilor în Europa și de câțiva ani bunii numărul turistilor japonezi în România a crescut. România e redescoperită cu tot ce înseamnă nu doar istoria științei, ci și modernitatea. Faptul că România este țara în care se produc automobilele Dacia, faptul că în România există proiecte în domeniul energiei lucreare cu o anvergură cel puțin regională, sunt elemente care atrag în general atenția japonezilor. Și în ce privește turismul, suntem acolo unde trebuie. Să știți că pentru turiștii japonezi, Europa este încă o necunoscută sau în orice caz beneficiază de o vizibilitate mai redusă. Eforturile pentru a intra în atenția turistilor japonezi sunt uriașe, pentru că e o piață foarte competitivă.

E foarte complicat să îți profilezi o anumită identitate turistică, în condițiile în care, în general, Europa de vest atrage foarte mulți turiști și e foarte greu să vii cu ceva special care să atragă. Sigur că avem specificități atractive. Și să știți că mulți turiști japonezi cu care am interacționat de-a lungul timpului, și când eram la Tokyo, spun că România are un farmec aparte, atrage prin locuri exotice, locuri neobișnuite, Delta, nordul Moldovei, dar atrage și prin faptul că există o deschidere foarte mare în câteva zone pentru a atrage turiștii străini și turiștii japonezi.

Au crescut calitatea infrastructurii, e mai ușor de ajuns în anumite zone, lucrurile se mișcă în direcția corectă. Probabil că e nevoie de mai multă promovare. Probabil că e nevoie de metode noi de a promova. În social media unde se joacă foarte multe lucruri, nu doar în zona politică, social media devin de fapt terenul pentru promovare diferită ca metodă de tot ce s-a făcut până acum și probabil e o promovare din ce în ce mai eficace”, a spus Ovidiu Dranga, ex-ambasadorul României în Japonia.