Publicitarul Bogdan Naumovici a fost prezent în studioul DCNews unde a vorbit despre munca sa de o viață și noul său film „Țăndări”. Odată cu asta, a făcut și o analiză a industriei de publicitate de-a lungul ultimilor ani.

Cert este că s-au schimbat multe în acest domeniu. Pare că umorul cântărește altfel în reclamele de astăzi iar scopul lor a devenit mai mult axat în a atrage atenția oamenilor sub orice formă, în detrimentul entertainmentului.

„Cum spuneau publicitarii pe vremuri: Trebuie să creezi o stare, să creezi emoție… Acuma urlă care dă mai ieftin”, spune jurnalistul Val Vâlcu.

„S-au schimbat oamenii, de fapt, din păcate, din marketing. După două crize economice prin care am trecut, și în 2009, și după aia și cu pandemia și așa mai departe, oamenii vechi care erau și scumpi au părăsit corăbiile, vrând-nevrând, și în locul lor au fost luați oameni de viitor, ceva mai ieftini dintre care, cei mai mulți probabil că nu au confirmat viitorul ăsta.

Acum, în loc să fie mânați, cum erau pe vremea noastră, de foame, să lansăm branduri, să câștigăm marketeri, să umplem piața, să câștigăm teritorii, acum sunt mânați de frică să nu fie dat afară. Cum fac asta, spun prețul și produsul. Eu nu spun că faci greșit, dar nu faci cât de bine ar trebui făcut. Pentru că nu se mai fac reclame de astea, și aveam această frustrare, am zis: Dacă nu mai ai nevoie de comedie la clienții comerciali, hai să fac comedie pentru clientul suprem, pentru public”, spune invitatul său.

Cifrele din publicitate

Această lipsă de creativitate vine pe de-o parte și din dorința de a economisi bani, deși cea mai mare parte din fondurile unei reclame merg, de fapt, către platformele care difuzează reclamele respective, mărturisește Bogdan Naumovici.

„Dacă tu dai pe creație, să spunem, 20% să zicem, din cât costă, 80% îi dai pe media, pe difuzare. Cu cei 20% poți să o faci reclama bine sau prost.

Nu te costă mai mult să o faci bine. Poate te costă 25% din reclamă, dar atractivitatea ei și viralitatea pe care poate ți-o aduce îți dă rezultate mult mai bune cu aceiași bani băgați în ea. Asta e o trăznaie. Eu tot timpul spun: publicitatea are un scop absolut comercial. Eu vreau să-ți bag mâna în buzunar cu reclama mea. Tu să scoți niște bani de buzunar, să cumperi produsul pe care ți-l prezint.

Măcar dacă tot îți întrerupi emisiunea favorită, meciul, filmul preferat, să-ți dau entertainment. Dacă tot ți-am întrerupt entertainment-ul, să am acest bun simț. Să-ți placă ce-ți dau”, a conchis Bogdan Naumovici.