Astăzi, la Miercurea Neagră, analistul politic Bogdan Chirieac a discutat cu Mugur Ciuvică și Diana Tache despre șocul primului tur de alegeri.
Pentru a convinge oamenii că vor schimbarea radicală a clasei politice, TikTok-ul a fost un instrument facil folosit de Călin Georgescu, cu care și-a ascuns adevărata identitate. Asta este, cel puțin, părerea președintelui Grupului de Investigații Politice, Mugur Ciuvică.
Totuși, oamenii par să fi dat un semn de deșteptare prin votul exprimat duminică, la parlamentare, spune acesta în emisiunea difuzată pe DCNewsTV.
„Este o urmare firească, nu la nivelul la care erau așteptările pesimiste. Vorbea lumea că o să ia 40% (la alegerile parlamentare) bizarii putiniști. Au luat doar vreo 34%. Asta este urmarea a ceea ce s-a întâmplat în primul tur. Nu am o explicație exhaustivă. Prima chestie este manevra de pe TikTok, făcută, evident securist, cu ajutor rusesc.
Asta a creat acest fenomen de noaptea minții. Ăsta (Călin Georgescu) a stat cuminte acolo, o lună de campanie nu a spus un cuvânt despre bazaconiile pe care le-a spus ani de zile și nu l-a băgat nimeni în seamă. Nu a spus de legionari, a spus să fie pace, să nu fie război, să fie sănătate, să nu fie boală, să fie iubire, să nu fie ură… Cu chestia asta a prostit 2 milioane de votanți”, spune Mugur Ciuvică.
Lumea a aflat cine e Georgescu
În completare, Mugur Ciuvică spune că lui Georgescu i s-a permis să își desfășoare campania liber pe platforma chinezească, fără să îi ceară cineva socoteală.
„Manevra de până la turul întâi a fost numai pe TikTok, frâna care a fost pusă dup-aia a fost că lumea a aflat că există un ciudat care a ajuns în turul doi și au început să se uite la el. Presa a început să discute despre el și asta a frânat valul creat de TikTok. A fost pe TikTok, așa cum a spus CSAT, dar fără să vină apoi cu lucruri concrete, TikTok-ul i-a permis lui Georgescu și tuturor din jurul lui să bubuie cum bubuie manelele. Pentru politicieni, în general, (platformele) țin mesajele frânate iar în campania electorală aceste mesaje trebuie să aibă și mențiunea că sunt mesaje de campanie. TikTok-ul pe el l-a lăsat liber cum sunt maneliștii.”