Emisiunea DC Edu de la DC News TV, moderată de prof. univ. dr. Sorin Ivan, s-a axat pe rezolvarea subiectelor de la Evaluarea Națională de la final de an școlar 2023-2024. Invitați au fost profesorii de limba română și matematică Gheorghița Badea, respectiv Bogdan Georgescu.

Peste zece metode de rezolvare pentru o problemă dificilă de la subiectul III la mate

„Dacă privim strict rezolvarea din barem la subpunctul B al problemei 4 de la subiectul al treilea putem spune că nu a fost mare lucru: doar o asemănare de triunghiuri, lucrurile sunt clare. Dar dacă iei problema de unul singur și încerci să o rezolvi, la fel cum am făcut cu alți colegi, și nu vezi asemănarea fix a acelor două triunghiuri care trebuie și încerci să rezolvi altfel, îți dai seama că problema nu era deloc ușoară.

Tocmai pentru că nu a fost ușoară, am căutat alte soluții de rezolvare, iar la ora actuală avem peste zece metode de rezolvare diferite pe grupul profesorilor de matematică din București. Unele sunt mai complexe, altele sunt chiar mai simple, de nivel la clasa a VII-a”, a transmis Georgescu, profesor de matematică de la Școala Gimnazială „Constantin Brâncuși” din Capitală.

Matematica este despre gândire, nu despre memorare

„Legat de copiii care au văzut din prima asemănarea corectă, aici ajungem la partea de atitudine dintr-o competență. Trebuie să lucreze suficient, dar a lucra nu înseamnă doar a repeta aceleași exerciții. Trebuie să lucrezi și cum trebuie, trebuie să folosești instrumentele pe care le ai puse la dispoziție ca să găsești soluții noi, originale, pentru tine. Nu trebuie să repeți soluțiile arătate de altcineva până când le-ai memorat”, a conchis profesorul.

Cum arată problema