„Până aici, nu se mai poate, e destul!”, strigă Diana Șoșoacă, călare pe un cal. Acela a fost momentul în care lupta electorală, plictisitoare și deloc dinamică, a luat calea muzicii.
Politicienii intră în ultima etapă a campaniei electorale și apelează la toate mijloacele disponibile pentru a mai stoarce câteva voturi de la electorat. În timp ce unii se perindă pe la televizor de dimineața până seara, alții participă la dezbateri online cu internauții.
Dezbaterea politică nu mai e populară
Există totuși și o a treia categorie de politicieni care consideră că, pe ritm muzical, te adresezi și celor care nu sunt interesați de politică. Mai mult de-atât, o melodie ajunge și în jurnalul de știri, dar și în discuțiile tip forum de pe Internet.
Primul artist-candidat este Sebastian Burduja, care a tot încercat cu motocicleta și cu chitara să câștige voturile bucureștenilor pentru a deveni Primar General al Capitalei. Acesta propune „Revoluția Turcoaz”, o piesă-manifest în care sunt enumerate multe probleme reale ale României și ale bucureștenilor. Nu se poate remarca totuși ironia mesajului, ținând cont că Burduja este ministru în funcție și face parte din coaliția cu majoritate în Parlament.
Un alt detaliu este faptul că versurile sunt afișate pe ecran, pentru a le putea urmări orișicine. Așa că repetați după mine următorul vers: „O, ooo, ooo, ooo, oooo!”.
Amazoanele Dianei Șoșoacă fac furori pe Internet
Revenind la Diana Șoșoacă, observăm cum fiecare și-a ales un tip de muzică specific electoratului său. „Vine Șoșoaca” este o piesă cu un mesaj puternic ce evocă feminism, independență și drepturi într-o țară acaparată de „ăia de la putere”: „Hai să facem iar Revoluție / Ultima soluție”. Mă întreb dacă este oare nevoie să marchez unde scriu pasaje sarcastice în articole.
„Maneluța” lu’ Loulou nu este însă la nivelul altor piese mai consacrate de campanie. La fel se poate spune și despre balada plictisitoare a lui Sebastian Burduja.
„Votează cu-încredere Liviu Dragnea PSD” a rămas hit
Luăm exemplul celei mai populare melodii de campanie care arată clar cum poți avea succes cu muzica în politică. Deși nu-l suspectăm pe „Guță Nicolae Magnificul” că a scris versurile, textul din spatele manelei PSD dă lecții când vine vorba de mesaj.
„De vrei gustul fericirii / Ștampilează trandafirii” este o formulă simplă, pe înțelesul tuturor, cu instrucțiuni clare la vot. Cum poți da greș când ai în spate un astfel de artist? Știa Liviu Dragnea ce știa în 2019 când a comandat melodia: „Votează cu-încredere / Liviu Dragnea PSD”.
*Acest articol este o opinie și trebuie luat ca atare.