Vicepreședintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), prof. Cornelia Popa Stavri, a dezbătut în emisiunea prof. univ. dr. Sorin Ivan, DC Edu, fenomenul meditațiilor atât de bine cunoscut de părinții din România

Industria meditațiilor, inevitabilă

„Meditațiile sunt astăzi o industrie, dacă privim în sensul lucrativ. Știm că pentru foarte mulți profesori, dacă nu pentru toți, reprezintă o a doua sursă de venituri. Sigur, mulți profesori oferă calitate la meditații și îi ajută pe copii să progreseze și să-și atingă obiectivele. Cum priviți extinderea acestui fenomen care, totuși, este firesc, dar și a altor fenomene implicate cum ar fi «Șantajul didactic» care rezultă”, a transmis prof. Ivan în timpul emisiunii pe care o moderează la DC News TV.

De ce apelează părinții la meditații

„Sigur, nu sunt de acord să condiționezi meditația de nota de la clasă. Dacă privim cumva în timp, meditația a apărut ca un spațiu al părinților pe care nu-l mai puteau aloca pregătirii propriilor copii. Atunci au preferat să-și găsească un specialist să rezolve acest minus de timp pentru familie. S-au implicat în propria activitate profesională și au lăsat copilul pe mâna specialistului.

Al doilea aspect este și nivelul salarizării foarte mici a profesorului. Sigur, orice cetățean poate să găsească un job în afara serviciului privind specializarea sa. Cel mai important factor aici ar fi acest decalaj al ritmului de învățare al elevilor. Se galopează prin materie, iar copiii au un ritm de învățare diferit și mulți pierd informația. Cum sunt mulți la clasă, nu poți să oprești lecția, atunci că apar decalaje. Atunci, părintele apelează la pregătire. Asta nu înseamnă că profesorul nu-și face datoria la clasă, ci copiii sunt diferiți”, a explicat vicepreședintele FSLI, prof. Stavri.