România rămâne în urmă când vine vorba de cinematografie, lipsită de un spațiu consacrat artei filmului. Scenaristul Bogdan Ficeac, invitat in platourile DC News TV, aduce în atenție această lacună culturală, subliniind diferența dintre aprecierea internațională a cinematografiei românești și infrastructura internă deficitară.
Expoziții și Aparatură
“Te duci în alte țări, vezi la Torino, la Lisabona, vezi case ale filmului cu expoziții, cu aparatură și ne spun și ei. Am fost la Lisabona la un moment dat, am zis «Ce casă a filmului extraordinară aveți aici!». Mi-au răspuns «Da, dar voi ce cinematografie aveți, că nu ne comparăm noi cu voi la cinematografie».
Așa că noi avem cinematografie, dar n-avem o casă a filmului în România, că, na, nu interesează pe nimeni sau n-au nicio problemă”, a spus Dan Ficeac.
“Te duci la Amsterdam, e obiectiv turistic, aproape obligatoriu să te duci la Muzeul Filmului acolo. Si în afară de faptul că e o clădire fabuloasă, o construcție fabuloasă, parc în sine, dar la noi, mă rog, nu interesează”, a adăugat el.
Probleme de logistică
“Am tot încercat, nu numai eu, ci și alți colegi din cinematografie, să sensibilizăm. A existat un anumit interes, dar până la urmă nu s-a finalizat nimic. Poate bănuți s-ar fi găsit. Chestiunea la noi, ca de obicei, este unde să o facem, că e problema cu terenul.” a adăugat scenaristul Bogdan Ficeac.
În concluzie, visul unei “Case a Filmului” în România rămâne deocamdată neîmplinit, în ciuda recunoașterii internaționale a valorii cinematografiei românești. Eforturile individuale și colective de a sensibiliza autoritățile și publicul față de importanța unui astfel de spațiu se lovesc de obstacole birocratice și lipsa de interes.