Portul Pireu din Grecia se pregătește să devină cel mai important port, având potențialul de a transforma radical tranzitul maritim european, lucru care pune în alertă Olanda.

România și Bulgaria vor avea roluri importante odată cu intrarea în Spațiul Schengen, scutind timp important din transportul de mărfuri către Centrul Europei.

Toate aceste informații vin de la doctorul în economie Gabriel Marin, președintele executiv al Partidului România Puternică.

Olanda se teme de Pireu. Dacă România intră în Schengen, portul grecesc câștigă masiv

“Cine ne împiedică să intrăm în Schengen? Tradițional e Olanda, care e cel mai mare operator portuar cu Rotterdam-Anvers și care are interese foarte clare și foarte precise. Vă dați seama ce probleme ar fi dacă mâine Rotterdam ar scădea cu 60% pe partea de tranzit.

Gândiți-vă că odată cu oprirea în Pireu, salvezi 10-12 zile. Adică tranzitul, furtuni, Gibraltar, Marea Nordului, toate problemele care sunt. Și eu aș face asta. Dacă aș avea transportatori și aș avea infrastructură, din câte am înțeles, infrastructura și în jurul Pireului e rezolvată. Se așteaptă numai intrarea în Schengen ca Pireu să devină în 4-5 ani cel mai mare port al Europei.” a explicat Gabriel Marin, președintele Partidului România Puternică.

Impactul asupra României și Bulgariei

“Vă referiți la tranzitul prin România”, a subliniat Bogdan Chirieac.

“Da, bineînțeles. Noi am avea de câștigat. Și noi, și Bulgaria am avea de câștigat de pe urma asta, gândiți-vă ce înseamnă infrastructură feroviară, numai câți bani ar fi.” a conchis acesta.

Așadar, în timp ce Pireu se pregătește să-și deschidă porțile către o nouă eră, ochii Europei se îndreaptă spre sud-est, unde România și Bulgaria ar putea juca un rol crucial în reconfigurarea hărții comerciale europene.