Accesul la profesia de cadru didactic în România ar trebui modificat, susține Florian Lixandru, secretar de stat în Ministerul Educației, la DC News TV. Ar fi mai bine ca accentul să fie pus pe calitățile didactice ale persoanei, nu pe memorarea programei pentru definitivat.
Ce se întâmplă de profesorii cu note de 2 sau 3 ajung la catedră
„Putem spera, putem să ne gândim că în timp, dar nu unul foarte îndelungat, procesul acesta de selecție la intrarea în profesia didactică va fi mai riguros? Va crește exigența? Este dezolant să vezi profesori la titularizare care iau note descurajatoare precum 2 sau 3”, a întrebat prof. univ. dr. Sorin Ivan, realizatorul emisiunii DC Edu.
Competențele sunt importante
„În ceea ce privește accesul la profesie, eu aș pune accentul pe competențe în primul rând. Materia pe baza căreia se susține examenul de titularizare este foarte vastă. De foarte multe ori este peste materia care se predă la școală. Programa de concurs este programa de definitivat care este o programă mult mai largă decât ceea profesorul trebuie să facă la clasă.
Din punctul meu de vedere, cred că cea mai bună evaluare pentru accesul în sistem o reprezintă competența, cât de competent este acel cadru didactic să transmită copiilor acele informații, să formeze acele deprinderi și comportamente pe care le avem enunțate în programele școlare”, a răspuns Lixandru.
Profesori buni cu notă mică la titularizare și viceversa
„Sunt foarte multe situații în care colegi de-ai noștri au mers la titularizare și au luat notă foarte mică cu toate că sunt profesori foarte buni la clasă, știu să se facă înțeleși. Cred că aici ar trebui să regândi cumva examenul de acces în sistem. Să punem accent mai mult pe partea practică, să vedem competențele pe care le are acea persoană de a lucra cu copiii”, a conchis acesta.