Într-un dialog fascinant cu Loredana Iriciuc la emisiunea “Părinți Prezenți” de pe canalul DCNews, Claudia Chiru, profesor pentru învățământul primar și antreprenoare, a dezvăluit secretele construirii unei relații solide între elevi și învățători, unde încrederea joacă un rol central.
“Și cum construiți această încredere elev-învățător astfel încât copilul să se simtă în largul lui, să vă spună problemele de la școală, poate și problemele de acasă?” a întrebat Loredana Iriciuc.
“Totul are un început, și aș vrea să începem cu începutul, în clasa pregătitoare când vin copiii pentru prima dată și fac cunoștință cu doamna învățătoare, în cazul meu, cu mine. Eu am responsabilitatea de a face acest lucru într-un cadru solemn, pentru că este foarte important să știe, așa cum am spus mai devreme, că eu nu sunt acolo pentru a-i distra, sunt acolo pentru a instrui și există reguli la școală, există responsabilități și drepturi și atunci, dacă mă prezint de la bun început într-un cadru solemn, ei înțeleg că eu sunt persoana care deține autoritatea acolo și se raportează la mine astfel.” a raspuns Claudia Chiru.
Claudia Chiru subliniază importanța creării unui cadru solemn și serios în primul contact cu elevii, unde aceștia să înțeleagă că școala este un mediu în care se desfășoară activități serioase, de învățare și dezvoltare. Ea explică că acest cadru solemn nu înseamnă rigiditate, ci mai degrabă seriozitate și determinare.
“Apoi, încet-încet, este absolut necesar să creăm o relație, pentru că începem deja să ne cunoaștem și ne dorim să ne cunoaștem astfel încât să știm cum să ne abordăm reciproc. Eu trebuie să îi cunosc pe elevi, să știu ce stiluri de învățare au, ce fel de personalitate au, ce metode să folosesc pentru ei pentru că la unii funcționează așa, la alții funcționează invers, dar întotdeauna în cadrul acela solemn. Solemn nu înseamnă rigid, solemn nu înseamnă, cum să zic, dur, solemn înseamnă serios.”