Lipsa unei anchete corecte la accidente, două efecte negative

Titi Aur, instructor de conducere defensivă, spune că anchetele la accidentele de circulaţie nu sunt făcute corect, iar din acest motiv apar două efecte negative. 

"Nu putem, nu suntem în stare, societatea nu e în stare să copieze un lucru simplu de tot. Ce se întâmplă în aviaţie? Orice accident, orice greşeală minoră, e analizată, studiată, ca să nu se mai întâmple. Ce se întâmplă în circulaţie? Se întâmplă accidentul şi nici măcar ancheta nu este adevărată. Este superficială şi se trag concluzii: indisciplina pietonului, viteza, a scăpat maşina de sub control. 

Nu poţi preveni dacă nu ai făcut ancheta corectă. De asta spun eu că ancheta care se face la un accident şi care nu cuprinde toate elementele are 2 efecte negative. Când judecătorul trage concluzia, s-ar putea să nu fie sancţiunea corectă pentru că nu se ştie adevărata cauză. Dar şi mai grav de atât este că niciodată nu va fi prevenită cauza, pentru că nu apare acolo. Fie că e vorba de telefon, de uzura anvelopelor, de uzura suspensiilor, sau care e adevăratul motiv din spatele accidentului. 

Nu trebuie să învăţăm de pe altă planetă. În aviaţie s-a ajuns la o reducere a numărului de accidente, pentru că se fac anchete la fiecare cauză, se fac rapoarte despre orice mică greşeală, chiar dacă nu a dus la un incident major, tocmai pentru a nu se repeta. În circulaţie nu ţinem cont de nimic. Vin experţii şi fac expertiză după accident şi nici măcar ei nu acceptă că sunt lucruri care pot afecta major rezultatul accidentului", a declarat Titi Aur. 

Continuă explorarea