Titi AUr, instructor de conducere defensivă şi multiplu campion naţional de raliuri, trage un important semnal de alarmă cu privire la siguranţa pe care o oferă maşinile noi.
Conform acestuia, cu cât maşina e mai nouă şi cu mai multe sisteme de siguranţă, cu atât e mai periculoasă. Iată de ce!
"Sunt maşini care nu îţi dau senzaţia de viteză. Cu cât e mai bună maşină, culmea e că e cu atât mai periculoasă. Şi vine lumea să mă întrebe cum se poate aşa ceva, că de aia e maşină bună, să nu fie periculoasă. Da, o maşină bună nu e periculoasă dacă tu, cel de la volan, înţelegi bunătatea maşinii, înţelegi de ce e capabilă. Că altfel îţi dă încredere, îţi dă acea siguranţă, că ia uite ce bună e maşină mea, ce tare merge maşina mea, ia uite cu ce viteză putem merge. Nici nu realizezi viteza, decât atunci când te uiţi cum trec pomii pe lângă tine.
Şi asta e valabil şi când îţi iei Ferrari, Lamborghini, Maserratti, ca să mergi pe asfalt, şi când îţi iei SUV sau nu ştiu ce maşină ca să mergi în off-road.
Dus la extrem puţin, când te urci în maşină de raliu, care merge cu 210-220 km/h pe drum forestier, aproape că nu se simte. Ai senzaţia că mergi pe asfalt. Am făcut multe evenimente în care duceam invitaţii cu maşina de curse pe drum forestier. Şi aici sunt două categorii de pasageri în maşina de curse. Bineînţeles, cu cască, centură, echipaţi complet. Unii care înţeleg, care se pricep, şi ăia fac pe ei de frică. Nu chiar la propriu, dar aproape.
Şi unii care nu ştiu, şi stau atât de pasiv încât la final spun că a fost ca pe o şosea normală. Cei care nu se pricep stau cei mai liniştiţi. Cei care sunt şoferi cu experienţă, care au mai mers în maşini de curse mai slabe şi ajung să meargă cu un pilot profesionist, sunt impresionaţi. Cel mai impresionat dintre cei care au mers cu mine în maşină a fost, spre exemplu, Simone Tempestini", a declarat Titi Aur la DC Conducem.