Radarele fixe nu fac educație! Titi Aur explică ce metodă funcționează cu adevărat

Titi Aur a explicat că măsurarea vitezei medii pe tronsoane de câțiva kilometri este mult mai eficientă decât radarele fixe, pentru că îi educă pe șoferi să circule cu viteză constantă și legală, reducând riscul de accidente fără să prelungească semnificativ timpul de deplasare.

"Foarte mulți șoferi au acest comportament: Merg cu viteză mare și, unde știu că este radar fix, reduc viteza pe câteva sute de metri, după care accelerează din nou. Ce se întâmplă însă atunci când ți se măsoară viteza medie, pe un tronson de câțiva kilometri – 3, 5, chiar și 7 kilometri?

Acest sistem este folosit, în general, pe drumuri fără intersecții, în zone drepte, cu șosea bună, unde șoferii sunt tentați să apese accelerația. Practic, te educă: Te obișnuiește să mergi cu o viteză constantă și legală. Pentru că nu are sens să mergi cu 200 km/h și apoi să frânezi brusc, să stai pe loc sau să încetinești excesiv, doar ca să compensezi. Mai bine mergi aproape de viteza legală, constant, și ajungi la aceeași concluzie.

De aceea cred că această metodă este cea mai eficientă. Am spus-o și o repet: radarele fixe sau mobile (mutate dintr-un loc în altul) sunt bune punctual, dacă le pui într-o zonă periculoasă, acolo nu se mai circulă cu viteză. Însă nu înseamnă educație. Din contră, uneori chiar îi irită pe șoferii grăbiți: „M-ai prins aici, dar după radar îi dau tare din nou”. Mulți gândesc așa.

Când însă ești obligat să mergi 5-7 kilometri cu o viteză normală și apoi mai dai de o altă zonă unde se verifică viteza, începi să îți formezi un stil. E ca în discuția despre primii doi ani de condus, dacă te obișnuiești de la început să mergi într-un anumit fel, șansele să te „strici” mai târziu sunt mult mai mici.

Sigur, vor exista mereu șoferi „cu adrenalină”, care caută locuri unde să apese pedala, dar grosul șoferilor va ajunge să accepte ideea că se poate circula mai încet. Și, culmea, timpul de deplasare nu scade semnificativ: Diferența față de condusul agresiv este foarte mică. În schimb, riscul de accidente scade considerabil, astfel încât metoda este net avantajoasă, chiar dacă timpul de drum crește cu puțin. Dacă bulgarii aplică deja asta, bravo lor! Ne-o iau înainte și la acest capitol", a explicat Titi Aur.

Continuă explorarea