Corina Martin, secretar general al Federaţiei Patronatelor din Industria Ospitalităţii din România (FPIOR) a fost prezentă în studioul DCNews pentru a vorbi, printre altele, despre cum putem să ne asigurăm de faptul că vacanța noastră nu este un eșec.
În concediu pot apărea situații imprevizibile, anularea unui zbor, un hotel închis sau alte neplăceri. Pentru cele mai multe dintre acestea, agențiile de turism au un plan de rezervă, spune secretarul general FPIOR.
„Cea mai mare recomandare pe care o dau de foarte mulți ani, și nu doar pentru că vă vorbesc chiar de agenția mea de turism și cunosc foarte bine ce înseamnă să-ți protejezi turistul.
Cea mai mare recomandare pe care o dau în fiecare an și continui să o dau și acum, mai ales când vorbim chiar și de bilete de avion, rămâne să vă faceți vacanța, să vă alegeți, rezervați și plătiți opțiunea de vacanță printr-o agenție de turism.
Evident, ne asigurăm că acea agenție de turism are licență de turism. Aici avem siguranța vacanței noastre. Aici avem un contract în care ne sunt apărate drepturile prin ceea ce am semnat că am cumpărat și vom primi de la acea agenție de turism.
Agentul de turism sau agenția de turism devin avocatul vacanței noastre. Am pomenit mai devreme despre siguranța de care ai nevoie atunci când ai nevoie de rezervări de bilete de avion.
Nu cred că vă spun o noutate: există extrem de multe perturbări și situații dificile pe care le traversează industria aviației în întreaga lume. Nu vorbesc acum despre România. Ați văzut foarte multe zboruri anulate, din ce în ce mai multe zboruri anulate. Ați văzut de multe ori drepturile pasagerilor nerespectate.
Este o industrie care a avut de suferit foarte mult în pandemie, ca și industria noastră a turismului, o industrie care a pierdut mult personal în pandemie și nu și-a revenit încă din această criză de personal. Și asta face să fie foarte multe perturbări.
Ori dacă ți-ai rezervat biletele de avion singur, așa cum spunem noi, ești pe cont propriu. Este foarte greu să-ți cunoști drepturile și să le și primești.
Agentul tău de turism știe că a venit momentul să-ți facă check-in-ul pentru zborul de mâine. Trimite deja cărțile de îmbarcare efectuate, locurile luate în avion, acolo unde știe agentul de turism că îți dorești să călătorești, fie la geam, fie la culoar.
De toate aceste griji, și chiar de grija evitării momentului acesta în care ți s-a anulat zborul și nu știi ce să faci, te scapă, de fapt, și te salvează agentul de turism”, a conchis Corina Martin.