Pilotul și expertul în conducere defesivă, Titi Aur, a vorbit despre cum putem estima greșit luminile celorlalți participanți la trafic în oglinzile retrovizoare. Dacă una dintre aceste lumini lipsește sau este mai slabă, distanța poate fi estimată greșit. Acesta este și cazul unui șofer de tir prezentat la podcastul DC Conducem.

„Când o mașină vine cu viteză foarte mare din spate, noaptea sau ziua, este greu să aproximezi uitându-te în oglindă. Te uiți în oglindă și analizezi și măsori.

Vezi niște faruri la distanță foarte mare și nu realizezi că vine atât de repede. Este aceeași poveste cu motociclistul care spune că nu i-a fost acordată prioritate. Dar el venea fără far ziua, sau chiar și cu un far, îți dă senzația că vehiculul este la distanță mai mare.

Asta iarăși e un lucru important de știut. Când vine o mașină cu două faruri aprinse ziua apreciezi distanța relativ corect. Când are un singur far sau e o motocicletă, ochiul, aruncând o privire foarte scurtă, poate să fie păcălit și să creadă că e un vehicul la distanță mult mai mare.

Noaptea, eu cred că șoferul de camion a aruncat o privire, a văzut niște faruri la distanță, n-a realizat că ăsta vine cu viteză foarte mare. Că dacă ne uităm, camionul merge cu 90, iar ăsta care a trecut pe lângă camion avea cel puțin viteză dublă, adică undeva înspre 200 km/h.

Legal, că e în Germania, că e autostradă, da, doar că trebuie să-ți asumi când mergi cu viteza aia că s-ar putea să treacă unul în depășire.

Eu nu aș condamna șoferul de camion, pentru că nu cred că a făcut-o din nesimțire. Dacă ne uităm, el a ieșit când ăsta era la distanță foarte mare. Adică n-a ieșit acolo, „în scurt”, nu l-a forțat în parapet. N-a putut să aproximeze, să aprecieze viteza, că era atât de mare. Deci cam asta e. Ăsta-i riscul când mergi cu viteză” spune Titi Aur.