Educatorul și psihologul Petruț Rizea a fost prezent la emisiunea Părinți Prezenți de pe DCNewsTV unde a vorbit despre munca copiilor de a dobândi cunoștințe care ulterior să le asigure o carieră reușită în domenii care până nu demult nu existau.
„Prin exercițiu, flexibilitatea cognitivă, adică capacitatea de a te putea adapta fără stres prea mare, fără consum prea mare de energie unor situații, unor scenarii, unor vremuri, locuri, da, până la urmă, diferite de ceea ce cunoșteai sau erai tu obișnuit, cred că aceasta este prima abilitate pe care ar trebui să o aibă un copil din viitor.
Am observat că o clasă de elevi a avut timp de o săptămână, apoi mai mult, un profesor care, în loc de neuroni, avea niște circuite pe acolo. Adică, un robot, robot care a predat toate disciplinele. Aici ne bate, din păcate, pentru că noi nu avem capacitatea de a memora pe care o are un robot, un calculator. La final, au cerut feedback elevilor și jumătate sau mai mult de jumătate au spus că s-au simțit bine și că a fost extraordinar. Cealaltă jumătate a spus că, la un moment dat, s-au simțit singuri în clasă”, a declarat educatorul.
Citește și: Viitorul educației: Ce schimbări trebuie să adopte școala pentru nevoile actuale ale elevilor?
AI și educație
Petruț Rizea a vorbit și despre rolul AI-ului în educație, unde ar trebuie trasată o linie, în mod special.
„Aș fi curios să văd rezultatele după o lună, după două luni, după trei luni. Cred că e util să integrăm inteligența artificială în educație, dar nu să înlocuim componenta umană. E un gând pe care l-am avut la un moment dat: Educația este o știință. Ea devine o artă în momentul în care apar sentimentele. Ca să rămână artă și să fie și știință în același timp, trebuie să ai și sentimente. Ori un robot nu înțeleg cum le-ar putea reda, sau poate că le-ar putea reda, dar cred că te-ai prinde la un moment dat că nu sunt cele autentice”, a mai spus acesta.