În ultimii ani, numărul influencerilor de beauty a crescut considerabil, dominând rețelele de socializare și influențând tendințele din industrie printr-un conținut divers și original.
Olimpiu Galani, un antreprenor cu peste 20 ani de experiență în distribuția de echipamente dermato-estetice și cosmetice profesionale, este invitatul ultimei ediții a emisiunii Mi-Th influencer, cu Thea Haimovitz. Aceasta poate fi vizionată pe DC News TV și DC News, dar și pe Youtube DC News.
Olimpiu Galani a oferit o perspectivă asupra influencerilor care activează în domeniul produselor cosmetice și de înfrumusețare. Acesta a declarat că rețelele de socializare rămân principalul mod de promovare a acestui tip de produse, aspect care s-a schimbat mult după perioada pandemiei de COVID-19.
„Avem multe multe produse. Există o atenție asupra cerințelor pieții, pentru a identifica acele nevoi ale clienților noștri pe care le putem satisface cu noi produse sau cu produse deja existente în portofoliul nostru.
În ultimii cinci ani, pot spune, sau mai pregnant ulterior pandemiei, s-a modificat cumva, în genere, domeniul cosmeticelor și a produselor de înfrumusețare. Social media a devenit principalul mod de promovare și principalul factor de determinare a influenței sau a interesului consumatorilor pentru produse cosmetice.
Asta este tendința societății în care trăim și așa este făcut omul, să simtă nevoia conformării normelor sociale. Practic, în momentul de față, trendurile se realizează prin intermediul rețelelor de socializare și prin intermediul sau datorită influencerilor care sunt recunoscuți a fi autorități pe anumite categorii.
Că vorbim despre produse cosmetice, terapii cosmetice, dar cred că pe toate categoriile de servicii și produse există anumiți influenceri percepuți a fi ca o autoritate. Pe călătorii, pe timp liber, pe educație ș.a.m.d.”, a spus antreprenorul.
Nu ai nevoie de studii de specialitate pentru a deveni influencer de beauty
Olimpiu Galani a subliniat un aspect aparent paradoxal: în multe situații, pentru a deveni un influencer în promovarea produselor cosmetice și de înfrumusețare, poate fi mai avantajos să nu ai studii de specialitate în acest domeniu. Motivul? Studiile de specialitate pot determina un soi de subiectivism față de publicul țintă, spre deosebire de o persoană care încearcă să promoveze un produs de beauty în calitate de simplu consumator. Aceasta din urmă, astfel, își va expune părerea despre rezultatele respectivului produs împreună cu urmăritorii săi, fără a fi suspectată ca având alte interese.
„De ce e un influencer mai bun decât o cosmeticiană, decât o specialistă în produse, în structura pielii? De ce se pricepe mai bine decât niște specialiste cu adevărat?”, a fost întrebarea Theei Haimovitz.
„A deveni un influencer este în sine o meserie. Necesită timp și foarte multă perseverență și cadență în realizarea materialelor pentru social media. În consecință, ajungi să fii un influencer în momentul în care ai și această capacitate de a fi perseverent și consecvent în postarea conținutului. Acesta ar fi un prim aspect.
Un al doilea aspect: evident, trebuie să existe și un background al persoanei respective. Fie, într-adevăr, din perspectiva unui consumator de diverse terapii și tratamente, te transformi într-un ghid sau certificator al produsului respectiv. Dau un exemplu: în momentul în care sunt o persoană obișnuită, cu tratamente și terapii faciale, merg o dată pe săptămână și testez terapii, tratamente ș.a.m.d., nu trebuie neapărat să fiu un specialist care să le facă.
Dar pot fi persoana care certifică faptul că acele terapii și tratamente au rezultate. Așa mă transform într-un influencer. Devin acea persoană care testează și prin faptul că testele pe care le fac sunt veridice, atunci îmi creez autoritatea pentru un anumit segment.
Deci nu trebuie să fiu neapărat acea persoană educată ca să pot să fiu (influencer). Mai mult decât atât, când sunt prea educat (n.r. specialist în domeniul respectiv), s-ar putea să dau impresia că sunt subiectiv și nu mai sunt obiectiv.” – Olimpiu Galani