Cu o experineță de zbor de câțiva buni zeci de ani, pilotul Cezar Osiceanu a povestit despre unele întâmplări în care membrii unui echipaj sunt constrânși să ia măsuri împotriva călătorilor.

Acest lucru se întâmplă de cele mai multe ori când clienții companiilor aeriene devin recalcitranți sau când panica începe să le controleze reacțiile și devin imprevizibili. Fiind prezent la Interviurile DCNews, moderate de jurnalistul Val Vâlcu, el a dat și câteva exemple de acest fel.

„Am făcut într-o zi cinci tronsoane România-Turcia, pe niște condiții de furtuni, nu vreți să știți. Ne-am străduit să scoatem din întârzierile respective, care nu erau cauzate de noi. La sfârșit, la Otopeni, am primit înjurături.

Partea delicată este că sunt oameni, al căror pix valorează de la 100.000 de euro, 200, 300 în sus și atunci o astfel de putere financiară le creează o anumită stare psihologică și el se consideră îndreptățit în a putea lua niște decizii. Dar în avionul n-are nici ce decizie să ia decât să asculte”, spune pilotul român.

Cezar Oscieanu a explicat ce trebuie să facă acești oameni pentru a fi dați jos de la bordul avionului. Contrar așteptărilor, nu este suficient să devi coleric pentru a opri avionul. Cât despre consecințe, aceste se traduc prin sume mari pe care persoana în cauză trebuie să le plătească ulterior.

„Românii sunt plimbați dar sunt cei mai dificili pasageri pe cursele naționale, iar pe cursele altor companii sunt cei mai cuminți. Am văzut asta în multe cazuri. Am fost siliți, la un moment dat, să chemăm, țin minte, o pasageră care s-a purtat mai mult decât execrabil cu echipajul.

Trebuie să știe toată lumea următorul lucru: când un pasager încalcă limitele, i se aduce un warning, o avertizare scrisă. Al doilea warning îl dă comandantul cu semnătura și la al treilea, aterizează pe primul aeroport. De aia țin foarte mult să fie foarte multă lume atentă la cei care au de gând să facă chestii de genul ăsta, pentru că plătește toate cheltuielile: aterizare, petrol…”, spune Cezar Osiceanu.

„Dar ce înseamnă că încalcă limite?”, întreabă gazda emisiunii.

„Există oameni care folosesc băuturi alcoolice în exces, medicamente în exces, sau stări din acelea de frică, panică, care sunt necontrolate și necontrolabile și atunci îi deranjează pe pasageri, nu respectă indicațiile”, a conchis pilotul.