În cadrul emisiunii „DC Conducem” de la DC News TV, expertul în conducere defensivă, Titi Aur, a analizat un accident petrecut pe Autostrada A4, aproape de Cumpăna, între un autotren și un microbuz, criticând „lipsa de preocupare a autorităților” pentru conștientizarea șoferilor. 

„Inițial, când am auzit, înainte să vad imaginile, înțelesesem că tirul a intrat pe banda de urgență și a acroșat microbuzul care era oprit. Aici se vede că tirul intră, cumva, din banda 1 direct în microbuz”, a spus moderatorul emisiunii discutând despre accident. 

Avertisment dur: rutina și nepăsarea conduc la tragedii rutiere 

Într-o analiză detaliată la DC News TV, expertul Titi Aur a evidențiat riscurile majore asociate cu rutina și lipsa de atenție în rândul șoferilor profesioniști, subliniind că acestea pot contribui la accidente grave pe drumurile din România. Totodată, expertul a criticat dur și lipsa de implicare a autorităților în educarea și conștientizarea șoferilor.  

„Nu intră, îl acroșează, de fapt, și pe urmă îl trage. Este efectul direct al lipsei de preocupare a autorităților noastre pentru conștientizarea șoferilor. Când vorbești despre șoferii profesioniști, îți sar în cap sindicatele, asociațiile profesionale, confederațiile toate la un loc, că ce ai cu șoferii profesioniști, că toți stați în capul nostru… Tocmai din cauza rutinei, a multor kilometri făcuți, crezi că nu ți se poate întâmpla. 

Ce fac șoferii profesioniști – șoferii de camioane, șoferii de autocare, șoferii de dube, dar nu numai – ce fac? Parcurg mulți kilometri, merg cu viteză peste tot (pe autostradă nu avea cum să depășească viteza, pentru că e 90 km/h și mai mult nu vrea camionul, mai puțin nu vrea el) și pe autostradă, și în localitate, și pe drumuri naționale, și peste tot, și nu sunt atenți în față. Nu sunt atenți pentru că apare plictiseala, acea rutină, acei kilometri parcurși care îi transmit șoferului că lui nu i se poate întâmpla nimic…”, a declarat Titi Aur.  

Șoferii de camioane „se uită în telefoane” când merg pe șosele 

Titi Aur a adus, de asemenea, în discuție o problemă gravă legată de comportamentul șoferilor profesioniști pe șoselele din România, precizând că un mulți dintre aceștia sunt distrași de telefoanele mobile în timp ce conduc. 

„50% dintre șoferii din România nu poartă centura, 100% dintre șoferii profesioniști nu reduc viteza la intrarea în localitate, 50% dintre șoferii de camioane, când merg, se uită în telefon. Deci, îi pe stradă. Stai, îi filmezi, îi numeri… 1 din 2 șoferi merge cu camionul și nu că ține telefonul sau laptopul ascuns. Îl țin în față. Merg și se uită în telefon. 

Aici (în cazul accidentului de pe Autostrada A4 – n.r.), cel mai probabil asta s-a întâmplat”, a punctat expertul în conducere defensivă.