Președintele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), Dan Vardie, a vorbit la DC News TV, în emisiunea Totul despre bani moderată de Mihai Ciobanu, despre mașinile preferate de români.
România vs. Europa când vine vorba de SUV-uri
„Urmărind istoria automobilului în România de foarte mulți ani pot confirma că românii au fost precursorii introducerii la scară largă a SUV-urilor. Acum 20-30 de ani, când în România drumurile erau cum erau, SUV-urile erau foarte utile ca să poți merge cu ele pe unde ai treabă.
Le numeam automobile de teren, iar la vremea aceea îmi amintesc că toată Europa era oripilată la ideea de SUV: «Consumă mult, poluează mult». Nu era neapărat un neadevăr, dar se spunea «E o chestie americană, nu se poate». Românii, cu felul lor de a fi, fără să-i învețe nimeni, au crezut totuși în treaba aceasta”, a explicat Vardie.
Creștere de 24% pentru SUV-uri pe piață
„Spun că românul a fost un precursor pentru că la noi SUV-urile au continuat întotdeauna să se vândă bine în măsura ofertei de piață. Este și acesta un subiect: dacă nu ai de unde să cumperi, cumperi ce găsești. Dar în ultimii 30 de ani consumatorul român a avut o mare simpatie pentru SUV-uri, drept dovadă și în 2024 cifrele sunt impresionante. Avem o creștere de 24%”, a adăugat președintele APIA.
Cele mai de succes SUV-uri din istorie
Toyota Land Cruiser: cu o istorie de peste 70 de ani și peste 10 milioane de unități vândute la nivel mondial.
Jeep Station Wagon: unul dintre cele mai reușite vehicule după al Doilea Război Mondial.
Jeep Cherokee XP: a vândut aproape 3 milioane de unități între 1984 și 2001.
Mercedes G-Class: astăzi este un simbol datorită designului său aproape neschimbat după ce a apărut prima oară drept vehicul militar.
Porsche Cayenne: acest SUV a pus umărul la popularizarea SUV-urilor de mare viteză.