România este campioană la analfabetismul funcțional din Uniunea Europeană. Însă aceasta ar trebui să fie ultima problemă a țării noastre când vine de educație.

În nicio altă țară comparabilă cu România elevii nu urăsc așa de mult școala

„Au mai fost niște rezultate care mi s-au părut mai îngrijorătoare decât acestea cu analfabetismul funcțional. Acum câțiva ani, cu prilejul unei testări PISA la matematică, s-a făcut și un sondaj în ceea ce privește atitudinea față de școală. Ori aici rezultatele au fost – mi-e și teamă să folosesc un cuvânt, ar fi pompieristic – dezastruoase, încremenitoare. De ce?

Pentru că reieșea din acest sondaj că elevii din școala generală românească urăsc școala într-o proporție cum nu se întâmplă la nimeni altcineva. Nu se întâmplă la bulgari, la sârbi, la țări care au avut istorii oarecum similare și comparabile”, a fost declarația prof. univ. dr. Liviu Papadima.

Care este una dintre posibilele explicații

„Deci dacă în ceea ce privește abilitățile, cunoștințele, ne situăm la coada plutonului, dar cumva în pluton, aici eram complet afară din joc. Pare să fie o întrebare care nu preocupă pe nimeni. Ce se întâmplă cu copiii aceștia? De ce ajung să urască școala în acest mod?”, a adăugat prof. Papadima.

„Poate că ei exprimă un punct de vedere care se încadrează într-o atitudine mai generală a unei părți mari a societății românești, cuprinsă în vârtejul acesta al devenirii materiale, al pragmatismului, consumerismului”, a răspuns moderatorul emisiunii de la DC News TV.