„Nu este și aceasta o problemă structurală, de fond? Pompezi mult, unii nu fac față și i-ai pierdut. Rămân în urmă, nu țin ritmul, nu mai citesc nimic, nu mai învață nimic”, a spus Val Vâlcu la DC News TV.
„Ei bine, aceasta este una dintre problemele importante, una dintre temele de substanță care privesc educația noastră: programele încărcate. Poate că vine din timpul de dinainte, poate că exprimă dorința de a acoperi cât mai mult în materie de cunoaștere. Sigur, aici pot să argumentez ideea aceasta.
Există temerea că se învață prea mult în școala românească. Sigur, sună absurd să spui că înveți prea mult pentru că niciodată nu poți învăța prea mult. Astăzi, paradigma dominantă la nivelul politicilor educației în UE și în lume este «lifelong learning» sau învățarea de-a lungul întregii vieți. Dar necesitatea de a învăța continuu trebuie să fie echilibrată de o abordare rațională, de selectarea conținuturilor. Într-adevăr, există și mult balast informațional care acoperă esențialul și care copleșește copiii.
Duc ghiozdanul băiețelului meu de clasa a II-a care este foarte greu. I-l duc în fiecare dimineață și mă întreb cum va fi acel ghiozdan peste câțiva ani”, a explicat prof. univ. dr. Sorin Ivan.